۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۰۴۴۲۶
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

موفقیت پژوهشی طلاب در سایه مطالعه تحقق می یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر مطالعه طلاب و توجه به کتابخوانی افزون بر کتب درسی، گفت: موفقیت پژوهشی طلاب در سایه مطالعه تحقق می یابد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه علمیه استان لرستان، عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب مدرسه علمیه خواهران معصومیه(س) خرم آباد، گفت: مطالعه و کتابخوانی امری مهم و حیاتی در جامعه است.


وی کتاب را خوراک روح دانست و افزود: انتظار می رود میزان مطالعه در حوزه های علمیه چشم گیر باشد و فرهنگ کتابخوانی از سوی طلاب برای جوانان نیز تبیین شود.


حجت الاسلام مبلغی با بیان این که کتابخوانی در ایجاد بصیرت، بینش ذهن و جان آدمی اثرگذار است، عنوان داشت: اهمیت مطالعه و توجه بیش از پیش آن در جامعه یک ضرورت است.


وی با تأکید بر فعالیت پژوهشی طلاب بیان داشت: موفقیت پژوهشی طلاب در سایه مطالعه و کتابخوانی تحقق می یابد.


مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که کتاب و پژوهش نقش محوری در ارتقای علم و آگاهی طلاب دارد، خاطرنشان کرد: طلاب و حوزویان افزون بر کتب درسی باید در راستای کسب موفقیت های تحقیقی و پژوهشی خویش کتب دیگری نیز مطالعه کنند.


وی با بیان این که معرفت زایی در سایه کتب مفید علمی و دینی حاصل می شود، عنوان داشت: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید در مدارس علمیه چشم گیر باشد و در جامعه به ویژه بین جوانان گسترش یابد.  


ضرورت مجهز بودن بانوان به سلاح علم و ایمان
حجت الاسلام مبلغی با اشاره به نقش بانوان در زمینه تربیت فرزندان افزود: بانوان برای موفقیت در این زمینه باید به سلاح ایمان و علم مجهز شوند.


وی در ادامه با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام در راستای نقش تربیتی بانوان در جامعه یادآور شد: در زمینه طلاب و بانوان باید به علوم فقهی، شرعی و دینی مسلط باشند.


مدیر حوزه های علمیه لرستان با یادآوری به تهاج فرهنگی غرب و تلاش دشمن برای انحراف جوانان عنوان داشت: با افزایش آگاهی جوانان و تبیین فرهنگ کتابخوانی می توان بسیاری از دسیسه های فرهنگی غرب را خنثی کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: انتظار می رود خواهران طلبه ما با اهمیت دادن به مطالعه آزاد و فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی در نهاد خانواده، ارکان آن را از دسیسه های فرهنگی دشمن حفظ کنند.


حجت الاسلام مبلغی با اشاره به وجود 2 هزار جلد کتاب فقهی، شرعی، دینی و فرهنگی در نمایشگاه کتاب مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد بیان کرد: با توجه به این که نمایشگاه تا 10 آذر ماه دایر است، انتظار می رود در جهت استفاده عموم مردم رسانه ها به خوبی اطلاع رسانی کنند./9459/202/ب1

ارسال نظرات