۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۳۰۴۵۲۹

فعالیت تبلیغی 80 مبلغ در شهرستان کوهدشت

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت گفت: به مناسبت دهه پایانی ماه صفر 80 مبلغ خواهر و برادر به مناطق گوناگون این شهرستان اعزام می شوند.
اعزام مبلغان

حجت‌الاسلام محمد جواد گراوند، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: به منظور ترویج معارف اسلامی در دهه پایانی ماه صفر 80 مبلغ خواهر و برادر به مناطق شهری و روستایی این شهرستان اعزام می شوند.


وی ماه  صفر را فرصت مناسبی برای شناخت از اهداف قیام امام حسین(ع) بین آحاد جامعه دانست و افزود: در این ایام مبلغان و روحانیان با حضور در هیأت و حسینیه ها به تبلیغ دین اسلام، گسترش معارف اهل بیت(ع) و تبیین هدف قیام عاشورا می پردازند.


حجت الاسلام گراوند با بیان این که سوگواری سید الشهدا(ع) درمحرم و صفر، عمیق ترین، اثرگذارترین و ریشه دارترین موضوع فرهنگی اسلام است، عنوان داشت: مبلغان اعزامی در این ایام باید به فلسفه و اهداف نهضت سیدالشهدا بیش از پیش توجه کنند.


وی در ادامه با اشاره به اجتماع مردم در این ایام محرم و صفر در مساجد افزود: این حضور مردم در مساجد منافع بزرگ سیاسی، اخلاقی، علمی و اجتماعی را برای مسلمانان به دنبال دارد.


رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت اقامه نماز جماعت، تبلیغ پیام قرآن و علوم قرآنی، برگزاری جلسات شناخت تاریخ صدر اسلام و عبرت های عاشورا را از جمله فعالیت های مبلغان اعزامی بیان کرد.


وی تصریح کرد: آموزش احکام دین، برگزاری جلسات دعا و شرح احادیث معصومین(ع) از دیگر فعالیت های مبلغان اعزامی است.


مداحان بازوان محکمی برای تبیین معارف اهل بیت هستند
این مقام مسؤول با اشاره به فعالیت مداحان در هیأت های مذهبی ادامه داد: مداحان رسالت سنگینی بر دوش دارند، با خواندن اشعار و مرثیه در مجالس جشن و سوگواری اهل بیت(ع) فضیلت‌ها یا مظلومیت آنان را برای مردم بازگو کرده، شخصیت و سیره متعالی آنان را به مردم می شناسانند.


وی با بیان این که مداحان بازوان محکمی برای تبیین معارف اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: هیچ الگویی برای مداحان بهتر از معارف اهل بیت(ع) نیست.


حجت الاسلام گراوند با اشاره به این که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند جایگاه و نقش مداحان اهل بیت(ع)، نقش ایمان آفرین، فرهنگ ساز و مستحکم کننده پیوند قلبی پیروان و محبان است، گفت: مداحان شعری که می خوانند باید ایمان مخاطب را تقویت و تعمیق بخشد.


فعالیت 150 هیأت مذهبی در کوهدشت
وی در ادامه یادآورد شد: مراسم اربعین حسینی با همکاری شورای هیأت مذهبی و کانون مداحان از سوی 150 هیأت مذهبی در شهرستان کوهدشت برگزار می شود.


رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج با حضور در عرصه های گوناگون راه گشای بسیاری از مشکلات است.


وی اقتدار و امنیت کشور را مرهون فعالیت بسیجیان دانست و افزود: فعالیت بسیجیان و موفقیت آنان در عرصه های گوناگون خواب دشمن را آشفته کرده است./9459/302/ب1

ارسال نظرات