۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۰۵۱۶۰
امام جمعه خوی:

حماسه اربعین مشتی محکم بر دهان تکفیریان و حامیان آن‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: حماسه عظیم اربعین حسینی در شرایط نا امن عراق، مشتی محکم بر دهان تکفیریان و حامیان آن‌ها است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تسلیت اربعین حسینی گفت: حضور متجاوز از بیست میلیون نفر از مسلمانان و شیعیان کشورهای مختلف جهان در حماسه پیاده روی کشور عراق جهت زیارت اربعین شهدای کربلا در عین ناامنی این کشور مشتی محکم بر دهان داعش و سایر تکفیریان و حامیان غربی و منطقه ای آنان است.

 

دفاع از حق و مقابله با ستمگران دستور اسلام است

 

رییس حوزه های علمیه خوی در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا در تمامی شئون زندگی گفت: رسول خدا(ص) می فرماید: «با تقواترین مردم کسی است که حق را بگوید خواه به نفع خود یا به ضررش باشد».

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: حق گویی، حق گرایی، دفاع از حق و مقابله با ستمگران و مخالفان حق از جمله دستورات مؤکد دین مقدس اسلام است که عزت آفرین بودن حق، گوارا بودن حق، ضرورت حق گویی، افضل الجهاد بودن حق گویی در حضور ستمگران و در نهایت وعده پیروزی نهایی حق در مقابله با باطل به عنوان هزینه های دفاع از حق در روایات متعدد یادآوری شده است.

 

ریشه های مفاسد و انحرافات آخرالزمان

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر خطبه اول اظهار داشت: بسیاری از روایات نکوهش هایی از وضع آخرالزمان شده است امیرمؤمنان(ع) می فرماید: «آخرالزمان زمانی است که هیچکس از فتنه نجات نمی یابد مگر مؤمنان بی نام و نشان».

 

وی در بخشی از سخنان خود ریشه این انحرافات و کج رویها و کج اندیشی ها در آخرالزمان را چنین بیان کرد: دورماندن از تعلیمات انبیای الهی، گسترش وسایل و ابزار فساد و هوسرانی، فزونی شبهات در مبانی دین و اخلاق از طریق تفـسیر به رأی و قرائت های مختلف از معارف دینی و برنامه های عملی اسلام و سلطه حاکمان ستمگر و مفسد که چیزی جز منافع مادی خویش به رسمیت نمی شناسند و برای سرگرم کردن مردم بویژه جوانان به انواع فساد و آلودگی جهت رسیدن به مقاصد شـوم خـود تلاش می کنند.

 

عملیات مروارید نیروی دریایی در تاریخ سیاسی ایران جاودانه شد

 

خطیب جمعه با تبریک 7 آذر روز نیروی هوایی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای دو هزار و هفتصد کیلومتر مرز آبی با دریایی خزر، خلیج فارس و دریای عمان است بنابراین وجود نیروی دریایی قوی، آماده و کارآمد از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.

 

وی با اشاره به عملکرد موفق نیروی دریایی در ادوار گذشته گفت: عملیات مروارید نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس که سکوهای نفتی البکر و الامیة عراق تصرف و 7 ناوچه مدرن دشمن بعثی غرق و تعدادی هواپیما و بالگرد منهدم شد در تاریخ سیاسی ایران جاودانی شده است./936/202/ب1

ارسال نظرات