۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۰۵۳۶۱

تشریح ویژه برنامه های اربعین حسینی در حرم ثامن الحجج

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با تشریح ویژه برنامه های اربعین حسینی در حرم ثامن الحجج(ع) گفت: مراسم عزاداری و سوگواری چهلمین روز درگذشت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) همراه با سخنرانی و مرثیه سرایی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود.
حرم رضوي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در آستانه اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: مراسم عزاداری ویژه اربعین؛ سالروز چهلمین روز درگذشت منادی امر به معروف و نهی از منکر حضرت سیدالشهدا(ع) با حضور زائران و مجاوران و دسته های سینه زنی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: مراسم شب اربعین حسینی مصادف با سه شنبه دهم آذرماه از ساعت 17:15 تا 20 همراه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام محسن کافی مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: مراسم روز اربعین از بامداد روز چهارشنبه یازدهم آذر ماه در رواق امام خمینی آغاز می شود و تا ساعاتی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء ادامه می یابد.

 

وی افزود: سخنرانی حجت الاسلام نظری منفرد، قرائت زیارت اربعین و مرثیه سرایی اقای موحدی نیا بخش های ویژه برنامه بامداد اربعین حسینی است که ساعت 5:45 بامداد در رواق امام خمینی اجرا می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مراسم ظهر اربعین از ساعاتی قبل از نماز ظهر با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد آغاز و تا مدتی پس از نماز عصر با قرائت زیارت اربعین ادامه پیدا می کند.

 

وی افزود: سخنرانی حجت الاسلام سید حسینی مؤمنی و حجت الاسلام محمدباقر گرایلی از دیگر بخش های ظهر اربعین است که با مرثیه سرایی و عزاداری امیر عارف مداح اهل بیت همراه است.

 

حجت الاسلام حسینی مطرح کرد: به مناسبت اربعین حسینی حجت الاسلام سید حسینی مؤمنی چهارشنبه و پنجشنبه این هفته ساعت  12:15 و چهارشنبه تا جمعه ساعت 15 به «شرح زیارت اربعین» می پردازد.

 

وی افزود: حجت الاسلام محمدباقر گرایلی ساعت15:50شنبه تا جمعه با موضوع «اوصاف مشترک اهل بیت» و حجت الاسلام محسن کافی با موضوع «کلیدهای معنوی» شنبه تا سه شنبه ساعت 18 در رواق امام خمینی سخنرانی می کنند.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: «بیان و پاسخ به شبهات دینی» موضوعی است که شنبه تا سه شنبه ساعت 10:15 در رواق امام خمینی از سوی حجت الاسلام صالحی خوانساری به آن پرداخته می شود.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: حجت الاسلام اسکندی با موضوع «جدیت در دینداری» پنجشنبه و جمعه 5:30 بامداد و حجت الاسلام نظری منفرد نیز پنجشنبه ساعت 10:50 با موضوع «صلح امام حسن مجتبی» سخنرانی می‌کنند.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی متذکر شد: «بیان سیره و حدیث از ائمه معصومان» و «درس هایی از زندگانی امام حسین(ع) » موضوعاتی است که این هفته از سوی حجج اسلام طباطبایی و گرایلی در شبستان گرم مسجد جامع گوهرشاد تبیین می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های قرآنی حرم مطهر رضوی ادامه داد: برنامه «چند قدم در جاده معجزه» عنوان برنامه های قرآنی است که ویژه برادران و خواهران در سه نوبت صبح، عصر و مغرب در بخش های گوناگون اجرا می شود.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: ترتیل نیم جزء قرآن به طور روزانه، جلسات آموزشی قرائت قرآن، کارگاه هنرهای قرآنی و کارگاه های آموزشی و محفل انس با قرآن بخش های مختلف برنامه های قرآنی است که در دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری اسلامی برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: «در سایه سار رضوان» ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام خواهران است که همه روزه ساعت 10 و 15:15 در رواق های دالاجابه و دارالحکمه با موضوعات مرتبط برگزار می شود./1308/302/ب2

ارسال نظرات