۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۰۵۸۵۶
در روز اربعین صورت می‌گیرد؛

تجمع عزاداران حسینی در آستان مقدس امامزاده حسین

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین از تجمع عزاداران حسینی در روز اربعین با حضور هیأت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) خبر داد.
حجت الاسلام عباس نظري .png

حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به برنامه‌های عزاداری در اربعین حسینی گفت: تجمع عزاداران حسینی در روز اربعین از جمله برنامه‌هایی است که 11 آذر ماه در امامزاده حسین(ع) با حضور هیأت‌های مذهبی، دسته‌جات عزاداری و عزاداران حسینی برگزار می‌‍‌‌‌‌‌‌شود.  

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به ساعت آغاز مراسم اربعین حسینی خاطرنشان کرد: حرکت هیأت‌های مذهبی به صورت دسته‌جات عزاداری از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 11 آذر مصادف با اربعین حسینی به سوی امامزاده حسین(ع) خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اربعین حسینی عنوان کرد: ساعت 8 صبح فردا تپه نورالشهدا که مزار شهدای گمنام است نیز پذیرای عزاداران حسینی خواهد بود.

 

وی اعلام کرد: بیش از 280 هیأت مذهبی محوری و فعال و 400 مسجد که دارای روحانی و امام جماعت هستند محافل عزاداری را در شب و روز اربعین برگزار می‌کنند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه افزود: به مناسبت فرارسیدن دهه آخر ماه صفر و ایام اربعین برنامه‌های مختلف و متنوعی از سوی سازمان تبلیغات اجرایی می‌شود.

 

این مسؤول ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها اعزام مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان قزوین است که در دهه آخر ماه صفر از روز 11 تا 21 آذر ماه اعزام 489 نفر مبلغ صورت می‌گیرد که از این تعداد 367 نفر آقا و 122 نفر خانم هستند و از مجموع مبلغان اعزامی نیز 190 نفر غیربومی و از قم در استان حضور پیدا می‌کنند که از این تعداد 140 نفر آقا و 50 نفر خانم هستند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: مبلغان در مناطقی که حضور می‌یابند موضوعات مختلفی را در بین مردم تبیین می‌کنند که سیره و روش زندگی پیامبر گرامی اسلام، سبک زندگی امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، تجمع بزرگ و پیاده‌روی اربعین و نفوذ دشمن از جمله این موضوعات است.

 

وی اضافه کرد: افزون بر این اقداماتی نظیر اقامه نماز، تلاوت و تفسیر قرآن نیز صورت می‌گیرد و همچنین مبلغان اعزامی در این دهه در خصوص تحکیم بنیان خانواده نیز مباحثی را برای مردم تبیین خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام نظری در پایان گفت: علاوه بر برنامه های مذکور در شهر قزوین، برنامه های مختلفی نیز به همین شکل در شهرستان‌ها برگزار می‌شود که عزاداران در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن متبرکه و آستان مقدس امامزاده‌ها حضور می‌یابند./955/303/ب1

ارسال نظرات