۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۰۶۸۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

جامعه امروز نیازمند اخلاق نبوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: جامعه امروز به اخلاق نبوی نیازمند است چرا که به واسطه آن می‌توان سبک زندگی اصیل را در زندگی پیاده کرد و با تاسی از روش آن حضرت و سرلوحه قرار دادن آن، زندگی خود را از رذایل اخلاقی دور و به سمت کمال پیش برد.
حجت الاسلام علي نعمت الهي
مدير دفتر تبليغات اسلامي قزوين

حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به فرا رسیدن 28 صفر سالگرد رحلت پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: شخصیت و رفتار و منش پیامبر اکرم(ص) باید به عنوان الگو و سرمشق در زندگی یکایک ما قرار گیرد و به آن اقتدا کنیم.

 

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی افزود: آنچه در این میان در میان سیره و روش عرصه های مختلف زندگی این پیامبر خاتم می تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد شخصیت اخلاقی حضرت رسول(ص) است چرا که خداوند در قرآن کریم ایشان را مظهر «خلق عظیم» معرفی می کند.

 

وی ادامه داد: این تعبیر بزرگی است که تنها برای حضرت محمد مصطفی(ص) به کار گرفته شده است. بنابراین می توانیم رفتار و منش آن حضرت را الگو قرار داده و در زندگی خود به آن تاسی داشته باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیاز امروز جوامع مختلف را اخلاق دانست و گفت: اگر اصول و مصداق‌های اخلاقی در جوامع پیاده شود بی شک بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد.  

 

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی عنوان کرد: نیاز امروز جامعه ما رفتاری برگرفته شده از سیره حضرت رسول(ص) است چرا خود آن حضرت نیز بارها بیان کردند که «من برای به سرانجام رساندن مکارم اخلاقی مبعوث شدم».

 

وی با بیان این که باید میان محاسن و مکارم اخلاقی تفاوت قائل شد، تصریح کرد: منظور از محاسن اخلاقی رفتارهایی است که برون‌گرا می باشد که می توان از آن به عنوان ادب یاد کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در تعریف مکارم اخلاق گفت: مکارم اخلاق دامنه ای وسیعتر نسبت به محاسن اخلاقی دارد و به درون انسان برمی گردد و ریشه در قلب آدمی دارد از این رو پیامبر آن را علت مبعوث شدن خویش می خواند چرا که اگر درون انسان اصلاح شود بازتاب آن در محاسن اخلاقی رویت خواهد شد.  

 

وی تاکید کرد: جامعه امروز ما به اخلاق نبوی نیازمند است چرا که به واسطه آن می توان سبک زندگی اصیل را در زندگی پیاده کرد و با تاسی از روش آن حضرت و سرلوحه قرار دادن آن زندگی خود را از رذایل اخلاقی دور و به سمت کمال پیش برد.

 

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی با اشاره به ویژگی های اسلام ناب محمدی اظهار کرد: اسلام دین جامع، جاویدانی است که نسبت به تمامی امور جامع الشمول است و تمامی حوزه ها را در بر می گیرد.

 

این مسؤول ادامه داد: در حقیقت در مکانیسم اسلام، تمامی عوامل و سوالات پاسخ داده شده است و می توان آن را در تمامی امور تسری داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: دین اسلام یک پکیج کامل دارای ابعاد مختلف برای انسان ها است که هر چه بخواهد را می تواند در این دین جامع به دست آورد.

 

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی با اشاره به فرموده حضرت رسول(ص) مبنی بر قرار دادن قرآن و اهل بیت به عنوان دو یادگار ارزشمند برای امت خود خاطرنشان کرد: قرآن کریم معجزه پیامبر است که مهم‌ترین منبع دینی برای بهره‌وری و میراث ماندگار برای بشریت است.

 

وی افزود: در حقیقت اسلام با قرآن شکل می گیرد و در آن میراثی گران قیمت تر از آن نیست. اما برای تبیین و تفسیر آیات کلام وحی باید به اهل بیت مراجعه کرد چرا که بعد از حضرت رسول(ص)، اهل بیت وظیفه خطیر تفسیر و تبیین آیات قرآن کریم را بر عهده دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان گفت: راز تاکید پیامبر(ع) مبنی بر حفظ قرآن و عترت و کنار هم قرار گرفتن این دو در کنار هم در این امر نهفته است تا اسلام از راه مراجعه ما به آیات و اهل بیت برای همیشه جاویدان بماند./955/302/ب3

ارسال نظرات