۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۰۶۹۲۸
رییس اداره اوقاف ناحیه یک اصفهان:

وقف در همه ادیان الهی وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به نقش وقف در برطرف کردن مشکلات جامعه، گفت: وقف در همه ادیان الهی وجود دارد، دانشگاه هاروارد یک موقوفه است که به صورت وقفی اداره می‌شود و هنوز برخی از موقوفات ائمه معصومان(ع) وجود دارد و در حال منفعت رساندن به جامعه است.
وقف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به وجود وقف در تمام ادیان الهی گفت: به عنوان مثال دانشگاه هاروارد یک موقوفه است که به صورت وقفی اداره می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: در ایران هم پس از انقلاب اسلامی کارهای بزرگی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شکل گرفت و سازماندهی خوبی برای موقوفات صورت پذیرفت، در موقوفات تصرفی تولیت بر عهده ولی فقیه است و ولی فقیه این تولیت را به اداره اوقاف سپرده است، موقوفه‌هایی که واقف متولی معین کرده باشد تحت مدیریت آن متولی است و تنها حمایت‌های لازم و کارهای اداری بر عهده اوقاف است.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور خاطر نشان کرد: زمانی که کسی مالی را وقف کند تا زمانی که آن مال موجود باشد منفعت آن هم موجود و جاری است، وقف در حقیقت موجب ماندگاری مال انسان خواهد شد، وقف سنت حسنه‌ای است که از زمان ائمه هم وجود داشته است و امروزه شاهد هستیم موقوفات اهل بیت (ع) هنوز هم وجود دارد و در حال منفعت رسانی به جامعه است، ائمه معصومین(ع) در تلاش بودند تا جامعه را به سمت این سنت حسنه سوق دهند.

 

رییس اداره اوقاف ناحیه یک اصفهان با اشاره به نقش وقف در برطرف کردن مشکلات جامعه تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که از سوی اداره اوقاف برگزار می‌شود با هزینه‌های این موقوفات اداره می‌شوند، درآمدهای موقوفه‌ها برخاسته از نیات واقفین است و در راه نیات آنها هزینه می‌شود.

 

وی با بیان این‌که در ناحیه یک اداره اوقاف اصفهان 1106 وقفنامه در سامانه اداره اوقاف ثبت شده است، در سال 93 اصفهان رتبه اول کشور در زمینه وقف را داشته است که ناحیه یک و دو اصفهان در استان حائز رتبه اول بوده‌اند و ملاک این رتبه بندی هم دخل و خرج‌خای موقوفات است.

 

حجت الاسلام اسماعیل‌پور اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در طول سال بدون تعطیلی در موقوفات و بقاع متبرکه در حال اجرا است که این میزان برنامه بی سابقه است، برپایی خیمه‌های معرفت با حضور کارشناسان دینی، برنامه‌های نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، برنامه‌های دهه ولایت، بصیرت عاشورایی، تجمع احلی من العسل ویژه نوجوانان برخی از این برنامه‌های فرهنگی است که در بقاع متبرکه اجرا می‌شود./1304/203/ب1

 

ارسال نظرات