۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۳۰۷۱۱۸
حجت الاسلام ماندگاری:

ریشه تمام بدبختی های بشر گناه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری در حرم امام رضا(ع) با بیان این که ریشه تمام بدبختی های بشر گناه است، گفت: ریشه تمام گرفتاری های ما در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، فردی و اجتماعی ،گناهان مرتبط با آن عرصه است.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: گناه نافرمانی خدا است که پیامبر اکرم(ص) آن را ریشه تمام بدبختی های بشر مطرح کرده اند.

وی تصریح کرد: ریشه گرفتاری های سیاسی ما گناهان سیاسی ما، ریشه گرفتاری های اقتصادی گناهان اقتصادی، ریشه گرفتاری های فرهنگی گناهان فرهنگی، ریشه گرفتاری های گناهان فردی و خانوادگی، گناهان فردی و خانوادگی ما است.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که طبیب کل عالم، نبی مکرم اسلام(ص) فرموده اند: بالاترین درد گناه و درمان آن استغفار است، اظهار کرد: چهار نوع گرفتاری نسبت به گناهان از خود گناه بدتر است و وای به حال امتی که این گرفتاری ها دامن گیرش شود که شامل کوچک شمردن گناه، افتخار به گناه، خوشحالی نسبت به گناه و اصرار بر آن است.

وی افزود: سیاست شیطان سیاست گام به گام است افراد با کوچک شمردن گناه به دام گناهان بزرگ می افتند و متأسفانه کوچک شمردن گناه در جامعه ما رایج شده است، با کوچک دانستن بی حجابی جامعه گرفتار بی حجابی، با کوچک دانستن گناهان رشوه خواری، نزول خواری، دروغ، غیبت، تهمت و چشم چرانی ها در جامعه گرفتار این گناهان شده است.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه اد: افتخار به گناه عنصر دیگری است که مایه گرفتاری انسان است و امروز اسراف، بی حجابی، داشتن ماهواره، شوخی با نامحرم و ارتباط با نامحرم در جامعه مایه افتخار شده است.

وظایف مسلمانان در برابر گناه

وی افزود: دین اسلام سه دستور برای گناه به ما داده است که هر مسلمانی و در برابر سه نوع وظیفه گناه دارد؛ نخستین وظیفه ورع به معنای فرار از زمینه های گناه است، به تعبیر روایات گناه پرتگاه و آتش است که آدم عاقل از آن فرار می کند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: دوم عفت نفس است یعنی هنگام روبرو شدن با گناه، به خدا ولی خدا پناه ببرید، وظیفه سوم استغفار هنگام دچار شدن به خطا و گناه است؛ انسان تا وقتی اهل استغفار باشد خداوند او را عذاب نمی کند.

یادآور می شود، ویژه برنامه های سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن(ع) در حرم مطهررضوی از ساعات ابتدایی بامداد آغاز شد و تا ساعاتی پس از نماز عشاء در در جمع زائران و مجاوران ادامه یافت./1308/202/ب1

ارسال نظرات