۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۷۵۲۸

ثبت 8 مورد وقف جدید در استان لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان از ثبت 8 مورد وقف جدید در استان به مناسبت هفته وقف خبر داد.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حضور واقفان برای برطرف شدن مشکلات جامعه امری بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به این که نیات واقفان متفاوت است و سازمان اوقاف موظب به اجرای نیت واقفین است، افزود: تا کنون در زمینه علوم قرآنی وقفی صورت نگرفته است.

 

خاکباز اظهار امیدواری کرد: که با حضور واقفان در زمینه علوم قرآنی بتوان در این عرصه نیز اقدامات شایسته ای انجام داد.

 

وی با اشاره به این که از ابتدای سال جاری 84 مورد وقف در استان لرستان صورت گرفته است، عنوان داشت: در ابتدای هفته وقف تاکنون 8 مورد وقف جدید به ثبت رسیده است.

 

مدیر کل اوقاف لرستان یک قطعه زمین به متراژ 100 مترمربع با ارزش 100 میلیون ریال در نخستین روز از هفته وقف صورت گرفت، تصریح کرد: این زمین جهت ساخت خانه عالم روستای چم‌مهر شهرستان پلدختر وقف شد.

 

وی از وقف زمینی به مساحت 500 متر مربع، به ارزش 500 میلیون ریال برای ساخت مسجد امام علی(ع) در روستای کله‌نی شهرستان چگنی در دومین روز از هفته وقف یاد کرد.

 

حجت الاسلام خاکباز افزود: یک قطعه زمین به مساحت هزار متر مربع و به ارزش پنج میلیارد ریال در دومین روز از هفته وقف به منظور ساخت حسینیه امام موسی‌کاظم(ع) در کوی ایثار شهرستان دورود وقف شد.

 

وی وقف زمینی به متراژ 140 متر مربع و با ارزش 150 میلیون ریال، با کاربری غسالخانه روستای چم‌مهر پایین شهرستان پلدختر و یک باب ساختمان مسکونی با نیت حسینیه بنت‌الفاطمه در روستای چاله هلوش شهرستان پل‌دختر با متراژ 40 متر مربع از دیگر وقف های صورت گرفته در هفته وقف عنوان کرد.

 

مدیر کل اوقاف لرستان تصریح کرد: یک قطعه زمین نیز در جهت ساخت مسجد امام رضا(ع) در روستای زرین‌آباد بخش زاغه به مساحت 400 مترمربع از دیگر وقف های این هفته است.

 

وی  یادآور شد: زمینی به مساحت 500 متر مربع جهت ساخت حسینیه روستای ززم شهرستان الیگودرز و یک قطعه زمین به مساحت 240 مترمربع با ارزش 160 میلیون ریال برای ساخت حسینیه امام رضا(ع) روستای کلک بیشه شهرستان پلدختر از دیگر وقف های این هفته است./9459/302/ب3

ارسال نظرات