۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۰۸۱۹۴

راه اندازی بنیاد غدیر در 24 شهرستان لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به راه اندازی بنیاد غدیر در 24 شهرستان لرستان گفت: فعالیت های گسترده ای از این نهاد در استان انجام می دهد.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، گودرز کریمی‌فر مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در لرستان، ظهر امروز، در هفتمین همایش ملی سیره علوی که در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار شد، گفت: در راستای همایش سالانه سیره علوی، مکاتبه با دانشگاه‌ها و پیرامون حضور روحانیان، محققان و اساتید با رویکرد پاسداشت حریم ولایت و امامت صورت گرفته است.

 

وی افزود: شورای غدیر استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تشکیل شد.

 

کریمی فر با اشاره به راه‌اندازی بنیاد غدیردر 24 شهرستان و منطقه استان لرستان عنوان داشت: تجلیل از خادمان برتر غدیر در شهرستان‌ها، اعزام 500 روحانی به کانون‌های مساجد و مراکز فرهنگی و توزیع بیش از هشت هزار لوح فشرده نماهنگ دهه امامت و ولایت از جمله فعالیت هایی است که با محوریت آموزش و پرورش برگزار شده است. 

 

وی یادآور شد: مسابقات ورزشی در دو هزار و 800 آموزشگاه استان با محوریت بنیاد غدیر، تهیه و توزیع و تراکت، جزوات و بنرهای مرتبط با اعیاد بزرگ اسلامی غدیر و قربان انجام‌ شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برگزاری هفت همایش سیره علوی در با محوریت شعار سال در استان لرستان اظهار داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با موضوع غدیر در آموزشگاه‌های استان، تشکیل جلسات پرسش و پاسخ دینی دانش‌آموزی با موضوع فضائل امیرالمومنین(ع) از جمله اقدامات بنیاد غدیر است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سه هزار و 900 آموزشگاه استان لرستان از سوی بنیاد غدیر و با حضور مبلغان اعزامی به شبهات دانش آموزان پاسخ داده می شود.

 

کریمی فر انتشار ویژه‌نامه‌های متناسب با ایام دهه امامت و ولایت، تشکیل جلسه در خصوص تعیین برنامه‌های دهه امامت ولایت، برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشنواره فرهنگی با عناوین وبلاگ‌نویسی، شعر، داستان و پوستر و کتاب‌خوانی تحت عنوان صدای ولایت و امامت را از دیگر اقدامات بنیاد غدیر بیان کرد.

 

وی یادآور شد: تجهیز کتابخانه‌های عمومی، اهدا کتاب با موضوعات ولایت و غدیر و برگزاری کارگاه غدیر شناسی در 16 شهرستان و منطقه، برگزاری جشنواره امام علی(ع) شناسی، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، تجلیل از شهدای دهه امامت و ولایت و شهدایی با نام علی(ع) از دیگر فعالیت‌های بنیاد غدیر لرستان بود.

 

تقویت وحدت در جامعه بهترین عامل رستگاری بشریت است

محمد رضا جعفری، رییس دانشگاه پیام نور استان لرستان، در ادامه این همایش گفت: همایش سیره علوی بستری مناسب برای پژوهشگران سیره شناسی است.

 

وی با بیان این که امروز جهان اسلام محتاج به باطن قرآن، سیره  نبوی، سیره علوی و عترت است، افزود: تقویت وحدت در جامعه در سایه قرآن و عتریت بهترین و تنها ترین عامل رستگاری بشریت است.

 

جعفری سیره علوی را تنها راه تحقق همدلی، همزبانی و تکامل جامعه بشری بیان کرد و اظهار داشت: تحقق وحدت حوزه و دانشگاه بستری مناسب برای رشد فرهنگ جامعه در سایه تبیین و گسترش سیره علوی است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که فعالیت رسمی هفتمین همایش ملی سیره علوی در لرستان از اردیبهشت ماه امسال به صورت گسترده آغاز شد، افزود: از زمان فراخوان مقاله بیش از 150 مقاله با محورهای همایش به دبیرخانه ارسال شد.

 

رییس دانشگاه پیام نور لرستان تصریح کرد: از این تعداد 27 مقاله پذیرفته شد و پنج مقاله برتر به صورت پوستر در همایش امروز ارائه می شود./9459/202/ب3

ارسال نظرات