۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۳۰۸۲۷۶
با موضوع حکومت جهانی امام مهدی؛

نود و هشتمین نشست فرهنگ مهدویت برگزار شد

خبرگزار رسا ـ نود و هشتمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدویت با موضوع حکومت جهانی امام مهدی و بهشت موعود به همت مؤسسه عصر موعود برگزار شد.
آيت الله نجم الدين طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی استاد حوزه علمیه در نود و هشتمین نشست از سلسه نشست های فرهنگ مهدویت با موضوع حکومت جهانی امام مهدی و بهشت موعود که به همت موسسه عصر موعود بعد از ظهر پنجشنبه 26 آذر ماه در سالن اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد، گفت: خدا زمین را بعد از مردن با وجود حضرت مهدی (عج) از نو زنده می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: حیات و دمیدن روح در کالبد زمین مرده از سوی حضرت مهدی آل محمد انجام می شود و عدالت حیات مجدد پیدا می کند چرا که حیات اهل زمین با عدل و عدالت همره است، امام زمان (عج) زمین مرده را تحویل می گیرد و زمین را آباد می کند این معجزه الهی است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حکومت امام زمان (عج) جهانی است، افزود: امام زمان (عج) مردم را به یک دین واحد دعوت می کند و آن دین حضرت محمد (ص) است، امام زمان (عج) مردم را به ولایت علی بن ابی طالب دعوت می کند، اسلام همان تشیع است و تشیع همان اسلام است.

 

وی تصریح کرد: امام زمان (عج) با ظهورشان مردم را به دین تشیع دعوت می کند و دین ایشان در گستره جهان حاکم می شود بنابراین باید حکومت ایشان برقرار شود که بتواند جهان را اداره کند این نیاز به برنامه مدون و حساب شده، رهبر، فرمانده مقتدر و نیروهای از خود گذشته دارد.

 

حجت الاسلام طبسی گفت: بر اساس روایت تمام معجزات پیامبر (ص) نزد مهدی آل محمد است یعنی گذشته از ولایت تکوینی مدرن ترین سلاح و تکنولوژی توسط ایشان وارد میدان می شود و سایر پیشرفت ها و تکنولوژی های بشر از رده خارج است.

 

وی با بیان اینکه عمر امام زمان (عج) طولانی و ایشان به هنگام ظهور جوان هستند،گفت: ایشان مقتدر و توانمند هستند، امام زمان (عج) به قدری تنومند هستند که با یکی دست می توانند درخت روی زمین را از جا بکنند، مسوولیت ایشان سنگین است و برای همین این توانمندی را دارند، ایشان اگر فریاد بزنند سنگ های کوه فرو می ریزد، معجزاتی که حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت سلیمان انجام می داد ایشان قادر به انجام آن هستند.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: لباسی که امام زمان (عج) به تن دارند همان لباسی است که حضرت یوسف به تن داشت لباسی که حضرت یعقوب که سالها نابینا بود وقتی لباس را به صورت گذاشت بینا شد، حضرت مهدی (عج) هنگام ظهور همان لباس را به تن می کنند.

 

آیت الله طبسی با اشاره به یاران امام زمان (عج)، گفت: نیروهای حضرت مهدی (عج) که 313 نفر هستند اسم های آنها رمزی و جزء نخبگان و از خانواده شهدا هستند، اگر در پست های بالای مملکتی هستند تحت تأثیر دنیا قرار نگرفتند.

 

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) 10 سال توانستند مردم را مسلمان، کنند، افزود: ماموریت امام زمان (عج) در هشت ماه است و بعد از پایان مأموریت ایشان سرنوشت ظالمان را باید در زباله دان تاریخ دید.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یاران امام زمان (عج) افرادی مثل اصحاب کهف هستند، گفت: این 313 نفر یاران اولیه امام هستند و رفته رفته بر این تعداد افزوده می شوند، یاران امام دارای روحیه بالا هستند و از امام درخواست شهادت دارند اما امام درخواست آنها را نمی پزیرد و به آنها می گوید ابتدا باید ظلم را ریشه کن کرد.

 

آیت الله طبسی با اشاره به واقعه ظهور امام زمان (عج) بیان کرد: قبل از ظهور ایشان باران نمی بارد و چشمه ها خشک شده و زمین و آسمان قهر کرده است، با ظهور امام زمان (عج) در مردم تغییر و تحول ایجاد می شود، و صلح در زمین برقرار می شود.

 

وی با اشاره به ویژگی یاران امام زمان (عج) گفت: یاران و نیروهایی که با امام هستند دست به دعا و همواره در محراب عبادت ایستاده اند و با خدای خود صحبت می کنند، نیازی به سلاح ندارند و با قتدار دشمن را نابود می کند، آثار سجود در پیشانی های آنها آشکار است و در همه حال یار و یاور امام هستند.

 

آیت الله طبسی با اشاره به مشکلات امروز جامعه گفت: مشکلات امروز سقوط و انحطاط اخلاق در جامعه است و امام با ظهورشان این مشکلات را برطرف می کنند.

 

وی با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین در چند سال اخیر گفت: کربلا مظهر و پرتو حکومت مهدی آل محمد است، در راهپیمایی اربعین زمانی ده هزار نفر هم شرکت نمی کردند اما الان 27 میلیون جمعیت در راهپیمایی شرکت کردند، یک نفر از زائران هم گرسنه نماندند مشکلی پیش نیامد اما در منا هزار و اندی نفر شهید شدند و آل سعود آن را گردن دیگران می اندازند.

 

استاد حوزه علمیه با انتقاد از کشتار شعیان نیجریه گفت: در پاریس وقتی انفجار رخ می دهد تمام دنیا به هم می ریزد اما در نیجریه هزار نفر شهید می شوند صدای کسی در نمی آید.

 

اسماعی شفیعی سروستانی رییس موسسه عصر موعود در ادامه این نشست با انتقاد از وضعیت نشر کتاب گفت: وضعیت فرهنگی و نشر کتاب در ایران همانند چاپ کتاب در ناصرالدین شاه قاجار است ابزار لازم در اختیار نیست تا کتاب تهیه شود و در اختیار مردم قرار گیرد، فرهنگ و فعالیت فرهنگی در ایران مثل چرخ زاپاس ماشین است و فقط در مواقع اضطرار اقدامات موقتی صورت می گیرد و بعد به فراموشی می رود.

 

رییس موسسه عصر موعود با معرفی کتاب در زمینه مهدویت گفت: کتاب «دولت کریمه» و کتاب «ملک عظیم خداوندی» کتاب های جامع و بدون حواشی است که حکومت امام زمان (عج) را مورد بررسی قرار داده است و می تواند به عنوان منبع جامعی در اختیار پژوهشگران مهدویت قرار گیرد./818/202/ب1

ارسال نظرات