۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۰۸۲۹۴
امام جمعه خرم آباد تأکید کرد؛

اقتدار علمی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه/ دست آل سعود به خون مسلمانان نیجریه آغشته شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان اقتدار علمی را در سایه وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: این وحدت در اندیشه و عمل مردم جامعه اثرگذار است.
 حجت الاسلام سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این مهم از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

وی با بیان این که وحدت و همدلی ضرورت شرعی و عقلی است، افزود: ایجاد و حفظ وحدت و همدلی از دستورات قرآن کریم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که حفظ وحدت در حوزه و دانشگاه در کل جامعه اثر گذار است، عنوان داشت: با حفظ و تقویت این وحدت باید از ایجاد تفرقه جلوگیری کرد چرا که تفرقه موجب از بین رفتن شوکت و عظمت می شود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همدلی دولت و ملت، حوزه و دانشگاه موجب نشان دادن اقتدار علمی و قدرت نظام در منطقه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان وحدت بین حوزه و دانشگاه را وحدت بین نخبگان علمی بیان کرد و گفت: این وحدت موجب نشاط، هماهنگی، پویایی و آرامش در جامعه می شود.

 

وی تصریح کرد: دور اندیشی، گسترش علم و فرهنگ در جامعه از دیگر آثار حفظ و تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه است و این وحدت در فکر، اندیشه و عمل مردم جامعه اثرگذار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با تسلیت روز شهادت امام حسن عسکری(ع) در 8 ربیع الاول گفت: امامت امام زمان(عج) پس از شهادت پدر بزرگوارش آغاز شد.

 

خشونت و افراطی گری نتیجه تعصب جاهلانه وهابیون و سیاست ایجاد تفرقه استکبار است

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به روز مبارزه ملی با خشونت و افراط گری افزود: خشونت و افراط گری نتیجه تعصب جاهلانه وهابیون و سیاست ایجاد تفرقه استکبار جهانی است.

 

وی در ادامه نتیجه خشونت و افراط گری را اسلام هراسی، شیعه هراسی، توهین به مقدسات مذهبی، تضعیف قدرت اسلام و از بین رفتن زیرساخت های فرهنگی اسلامی بیان کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: نمونه این خشونت و افراط گری اتفاق های کشور عراق، سوریه، یمن، بحرین، فلسطین و ماجرای اخیر نیجیریه است.

 

وی با بیان این که کاهش تفرقه دامن مسلمانان نیجریه را گرفت، افزود: وهابیان گاهی در قالب داعش، طالبان ظاهر شدند و حوادثی همچون کشتار مسلمانان بی گناه و نابودی مساجد و از بین بردن زیرساخت ها را انجام دادند.

 

دست آل سعود به خون مسلمانان نیجریه آغشته شده است

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با بیان این که در کشتار مسلمانان نیجریه دست های متفاوتی در کار بوده است، ابراز تأسف کرد و عنوان داشت: آل سعود نخستین نقش را در کشتار مسلمانان نیجریه دارد.

 

وی با بیان این که کشتار مسلمانان نیجریه زخمی شدید بر پیکره جهان اسلام وارد کرد، اظهار داشت: خون شیعیان نیجریه دامن تفرقه افکنان آل سعود و استکبار جهانی را خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که هرکجا شیعیان هستند، امنیت، اخوت، برادری و صلح وجود دارد، یادآور شد: وجود وهابیت همواره همراه با تعصب، قتل، کشتار و افراطی گری است.

 

بسته شدن پرونده pmd نشانگر صداقت و فعالیت سالم هسته ای در ایران است

وی درادامه با اشاره به فعالیت های اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی یادآور شد: پس از 12 سال تحریم پرونده pmd ایران را بسته اعلام کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که پس از 12 سال تحریم و فشار ظالمانه به ملت ایران اعلام کردند که ایران فعالیت هسته ای ندارد، اظهار داشت: اکنون جا دارد که از تحریم کنندگان علت تحریم ها را مطالبه کنند.

 

وی با بیان این که بسته شدن پرونده pmd نشانگر صداقت و فعالیت سالم هسته ای در ایران است، افزود: ملت ایران و دولت که در رأس آن رهبر معظم انقلاب قرار دارد، در زمینه هسته ای با صداقت عمل کرده و سخن گفتند./9459/201/ب1

ارسال نظرات