۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۰۸۳۳۴
آیت الله دری نجف آبادی:

سازمان‌های مدعی حقوق بشر هیچ قدرتی از خود ندارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به حوادث دلخراش نیجریه که طی روزهای اخیر رخ داده است، گفت: امروز کاملا مشهود است سازمان‌های مدعی حقوق بشر تنها مدعی هستند و هیچ قدرتی از خود ندارند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک در رابطه با حوادث دلخراش نیجریه که طی روزهای اخیر رخ داده است، بیان داشت: امروز کاملا مشهود است سازمان‌های مدعی حقوق بشر تنها مدعی هستند و هیچ قدرتی از خود ندارند.

 

شیعه مکتب ولایت و اهل بیت است

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: جای بسی تعجب است که چرا سازمان ملل، کنفرانس اسلامی، کشورهای اسلامی و عفو بین المللی، این همه کشتار شیعیان نیجریه را نمی بینند و اما برای یک حادثه کوچک در ایران دنیا را روی سرشان می گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که شیعیان نیجریه در سالم ترین جریان که آزاری به انداره یک تار مو هم نداشت، برای شهدای شیعه 28 صفر آیین ختم برگزار کرده بودند که به خاک و خون کشیده شدند، گفت: شیعه مکتب ولایت و اهل بیت (ع) است و شیعیان نیجریه بدون کمترین امکاناتی موفقیت های بزرگی به دست آورده بودند و مزدوران دنیا نمی توانستند این را ببینند.

 

امام جمعه اراک با بیان این که امروز شیعیان و مسلمانان بادست خالی توانسته‌اند معارف دینی و اصیل اسلام ناب محمدی (ص) را در جهان منتشر کنند، گفت: پادشاه سعودی در حالی که خود عاملان این حوادث را با پول و برنامه حمایت می‌کند در تماس با دولتمردان نیجریه دم از حمایت از مقابله با تروریسم می‌زند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که قناعت باید مورد توجه ویژه تمامی ملت بزرگ ایران اسلامی همه قرار گیرد، گفت: همه و همه باید با تلاش و فداکاری همه جانبه کشور را اداره و آباد کنیم و به پیشرفت های مختلف دست یابیم

 

واردات بی رویه لباس در کشور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که چند میلیارد دلار لباس وارد کشور می شود که 70 درصد آن نیز قاچاق است، پذیرفته نیست، خاطر نشان کرد: در گذشته بیشتر مایحتاج لباس از داخل تولید می شد، بیشتر مغازه های کشور کفاشی و تولید کفش و لباس دورزی بود و امروز لباس های کره ای، چینی، ترکیه ای، ژاپنی و آمریکایی در جامعه ضرورتی ندارد.

 

امام جمعه اراک با بیان این که هدف حوزه و دانشگاه باید در پیشرفت علم و دانش و معرفت و ارتقا و عزت اسلام باشد، خاطر نشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید بیش از پیش هوشیار و خدمتگذار کشور باشند و بدانند درخت آنها در زمین جمهوری اسلامی ایران به ثمر نشسته و میوه و ثمر آن نیز باید به این کشورباز گردد.

 

مسأله اشتغال کشور باید باهمت دانشگاهیان حل شود

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که حوزه و دانشگاه، چشم و چراغ جامعه و سرمایه های بزرگ اسلام، ملت، امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند، اظهار داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جوانان حوزه و دانشگاه باید تلاش کنند با توسعه علم، دانش، فناوری، مهارت و تخصص های لازم، نیازهای علمی کشور را برآورده کنند

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با بیان این که مسأله اشتغال کشور باید باهمت دانشگاهیان حل شود و باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه را بیش از پیش فراهم کرد، گفت: پذیرفتنی نیست که مراکز و کارخانجات تولیدی با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند بلکه باید میزان تولید با تلاش و افزایش شیفت کاری این مراکز رشد و توسعه یابد.

 

شایان ذکر است، در پایان مراسم نماز جمعه امروز اراک، نمازگزاران یا شرکت در تظاهرات حمایت خود را از شیعیان مظلوم نیجریه اعلام کرده و کشتار بیرحمانه مسلمانان از سوی ارتش تیحریه را محکوم کردند./842/201/ب1

ارسال نظرات