۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۰۹۶۸۴

برگزاری آزمون حفظ قرآن در مدارس علمیه برادران لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه‌های علمیه لرستان گفت: آزمون حفظ قرآن در مدارس علمیه لرستان با رقابت طلبه های برادر این استان برگزار می شود.
آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه طلاب در قم

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر موسوی معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: برگزاری آزمون حفظ قرآن فرصتی برای شناسایی طلبه های با استعداد در این زمینه است.

 

وی با اشاره به این که همه طلاب با معارف الهی باید انس داشته باشند، افزود: انس با قرآن و شناخت معارف الهی و دینی مهم ترین عامل موفقیت یک طلبه در عرصه تبلیغ است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به سنگین بودن دروس حوزوی تصریح کرد: شرکت در آزمون حفظ قرآن اختیاری است و طلابی که آمادگی دارند در این آزمون شرکن می کنند.

 

وی با بیان این که 18 دی ماه جاری آزمون حفظ قرآن برگزار می شود، افزود: این آزمون با محوریت حفظ 10 جزء، 15 جزء و حفظ کل برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در این آزمون طلابی که موفق به کسب امتیاز مورد نظر باشند به عنوان حافظ در استان لرستان شناسایی می شوند.

 

وی با بیان این که برگزیدگان آزمون حفظ قرآن برای طلاب مزایایی به همراه دارد، اظهار داشت: تخفیف شهریه، امتیاز شهرک مهدیه و اولویت در گرفتن تسهیلات برای طلاب از جمله این مزایا است.

 

معاون آموزشی حوزه های علمیه لرستان هدف از مشخص کردن مزایا را تشویق طلاب در جهت حفظ قرآن بیان کرد و گفت: طلاب ما در عرصه های گوناگون با اشتیاق به رقابتی سالم می پردازند.

 

وی با اشاره به این که تعداد حافظان قرآن بین طلبه های مدارس علمیه خیلی زیاد نیست، ابراز امیدواری کرد که شاهد رشد روز افزون طلبه ها در این عرصه باشیم./9459/302/ب3 

ارسال نظرات