۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۰۹۹۵۴
حجت الاسلام پناهیان:

جشنواره عمار، مردمی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به مردمی بودن جشنواره عمار، گفت: ای کاش مسؤولان جشنواره از پسوند اسلامی استفاده می‌کردند، هرچند کارهای مردمی مسلما اسلامی نیز هستندو
پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه شامگاه پنج‌شنبه 17 دی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره مردمی عمار در سالن حجاب تهران، گفت: همان‌طور که از نام جشنواره می‌توان برداشت کرد، جشنواره عمار یک جشنواره مردمی است و بنده به قسمت مردمی آن توجه دارم.



وی افزود: ای کاش به جای واژه مردمی از اسلامی استفاده می‌شد، اما قاعدتا وقتی تمرکز بر روی مردمی بودن است، مسلما کارهای مردمی، اسلامی نیز می‌باشد.



حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: جشنواره های دیگری در کشور ما و کشورهای دیگر انجام می شود اگر مردمی باشند، مسلما اسلامی هستند، من از عوامل برگزاری این جشنواره خواهشمندم این واژه را حفظ کنند و از آن خارج نشوند چون بسیاری از جشنواره ها هستند که کمی تا قسمتی از مردمی بودن فاصله گرفته اند اگر این طور شود جشنواره های مردمی مثل عمار جای آن ها را می گیرد.

 

استاد حوزه علمیه به بخش مردمی بودن جشنواره تاکید کرد و گفت: جشنواره عمار اگر مردمی است، مختص به مردم کشورهای محدودی نمی‌شود، بلکه هرجا که مبارزی وجود دارد و بر علیه باطل می‌جنگد یعنی مردمی، جهانی و اسلامی.



وی درباره نام عمار نیز، بیان  داشت: در خصوص نام عمار پیامبر دو روایت دارد که درباره حضرت علی(ع) و یار باوفایش عمار گفته است که هر کجا علی باشد حق هم آنجاست و هر جا که حق است علی آنجاست، این جمله را در مورد عمار هم به کار برده اند به این معنی که حضرت علی (ع) و عمار حق هستند و هر چه مقابل آن ها باشد، باطل است، در جنگ احد هم که مسلمانان شکست خوردند یهودیان که منتظر فرصت بودند از عمار و دوستش پرسیدند که چرا شکست خوردید کمک های غیبی خدا کجا رفت، دوست عمار به آن ها پاسخ داد که من با شما صحبت نمی کنم چون شما ایمان ندارید و من هم ایمانم را از دست می دهم اما عمار سال ها به بحث پرداخت و گفت وقتی ما به حرف پیامبر (ص) خود گوش نکردیم دیگر نمی توانیم منتظر پیروزی و کمک خدا باشیم.



حجت الاسلام پناهیان در پایان، تاکید کرد: امیدوارم جشنواره عمار مانند چراغی بر تاریکی‌ها غلبه کند، و واقعا مردمی، جهانی و اسلامی باقی بماند./856/202/ب1

ارسال نظرات