۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۳۱۰۰۰۹
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل:

طرح شورای رهبری از نظر قانون و شرع مردود است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: طرح شورای رهبری از نظر فقهی محکوم به بطلان است، از این رو این نظریه از نظر قانون، شرع و فقه مردود است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد موسوي

حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که طرح شورای رهبری با قانون، شرع و مبانی فقهی مطابقت ندارد، گفت: افرادی که مبلغ شورای رهبری هستند با تعمق در فقه اهل بیت(ع) به این نتیجه می رسند که اساسا ولایت فقیه، شورایی نیست.

 

وی افزود: طرح شورای رهبری از نظر فقهی محکوم به بطلان است، از این رو این نظریه از نظر قانون، شرع و فقه مردود است.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که مطرح کنندگان شورای رهبری به دنبال تضعیف جایگاه ولایت هستند، بیان کرد: این افراد به دنبال کاهش تأثیرگذاری ولایت فقیه در جامعه هستند.

 

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با بیان این که مطرح کنندگان شورای رهبری سیاستی جز تضعیف رهبر معظم انقلاب ندارند، گفت: کسانی که مبلغ شورای رهبری باشند، در حقیقت برای نابودی ولایت فقیه تبلیغ کرده اند.

 

وی با اشاره به این که مطرح کردن شورای رهبری موجب نگرانی انقلابیون، امت حزب الله و مؤمنان می شود، ابراز کرد: این تبلیغ موجب تشکیک در جوانان می شود.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: اصل مطرح کردن شورای رهبری به صلاح انقلاب، اسلام و مکتب سیاسی مطرح شده از سوی امام راحل نیست./1307/303/ب1

ارسال نظرات