۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۳۱۰۲۰۵
مسؤول دبیرخانه جشنواره ملی سرزمین نور:

داوری آثار سیزدهمین جشنواره سرزمین نور پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ شاعلی با بیان اینکه داوری آثار سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور به پایان رسیده و نتایج به زودی اعلام می شود، از فراخوان مسابقه طراحی و پوستر برای دوره چهاردهم این جشنواره خبر داد.
جشنواره سرزمين نور

به گزارش خبرگزاری رسا، علی شاعلی، مسئول دبیرخانه جشنواره ملی سرزمین نور در گفت و گویی گفت: فراخوان مسابقه طراحی و پوستر برای چهاردهمین دوره جشنواره سرزمین نور با موضوع دفاع مقدس و راهیان نور است که علاقمندان می توانند در محورهایی همچون زیارت با معرفت، سبک زندگی شهدا، هنر انقلابی در آیینه راهیان نور و … آثار خودشان را برای ما ارسال نمایند.

 

وی ادامه داد: 10 بهمن ماه، آخرین زمان مهلت ارسال آثار طراحی و پوستر به دبیرخانه جشنواره است که بهترین طرح علاوه بر برگزیده شدن، به عنوان پوستر دوره چهاردهم انتخاب می شود.

 

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی سرزمین نور در ادامه با اشاره به داوری دوره سیزدهم گفت:فرآیند داوری جشنواره امسال از 20 آذر شروع شد و 15 دی ماه به اتمام رسید که در حال حاضر نتایج حاصل شده و ما توانستیم در میان بیش از 20 هزار اثر، 100اثر را به عنوان برگزیده اعلام کنیم.

 

وی ادامه داد: هفته آینده اسامی برگزیده ها و کاندیداها در سایت سرزمین نور منتشر می شود که از میان آنها افراد برگزیده را در اختتامیه معرفی می کنیم.

 

شاعلی با اشاره به بالا بودن سطح داوران این دوره از جشنواره گفت: ما در عرصه داوری جشنواره سرزمین نور از 23 نفر از افراد صاحب نام استفاده کردیم که می توان به دکتر”احمد جولایی” یکی از بزرگان عرصه تئاتر،”عباس میرهاشمی” از عکاسان دفاع مقدس، "مجید قیصری” از نویسندگان مشهور و صاحب نام، "علی الله سلیمی” از روزنامه نگاران فعال و همچنین لیلا کردبچه و محمدجواد آسمان و مصطفی علی پور از شاعران کشورمان و … اشاره کرد.

 

وی افزود: در مجموع امسال نسبت به سال گذشته از داوران معتبرتری استفاده کردیم تا شائبه ای در نتایج داوری نداشته باشیم.

 

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی سرزمین نور ادامه داد: جشنواره ملی سرزمین نور، با اشتیاق تمام، منتظر خواندن نوشته ها و دیدن عکس‌ها و آثار علاقه‌مندان در دو بخش مردمی(کاروان) و بخش حرفه ای (ققنوس) است.

 

شاعلی ابراز داشت: دو سال گذشته بخش رمان به جشنواره ملی سرزمین نور اضافه و با استقبال زیادی از علاقه‌مندان مواجه شد و سال گذشته هم بخش نمایشنامه خیابانی را به بخش های جشنواره اضافه کردیم و علاقه‌مندان در گروه های نوجوان، جوان و بزرگسال می توانند آثار خودشان را برای دوره چهاردهم به ما ارسال کنند.

 

وی افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره آمادگی لازم برای دریافت آثار فاخر هنرمندان و فرهیختگان در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور را دارد.

 

شاعلی خاطر نشان کرد: این جشنواره به عنوان مردمی‌ترین جشنواره دفاع مقدس و راهیان نور در بخش های عکس ، فیلم ، فیلمنامه ، شعر ، متن ادبی ، انیمیشن ، خاطره ، داستان ، رمان ، وبلاگ و وب‌سایت ، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و… برگزار می‌شود.

 

گفتنی است علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تارنمای www.sarzaminenoor.ir و تلفن گویای 02135949830 می توانند با مسئولان جشنواره ارتباط برقرار کنند./1330/د103/س

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات