۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۱۱۶۵۰
کارشناس سیاسی:

ملت و نظام اسلامی در برابر اعمال تحریم های آمریکا و غرب ایستادگی کردند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس سیاسی با اشاره به این که ملت و نظام اسلامی در برابر اعمال تحریم های آمریکا و غرب ایستادگی و منطق مذاکره و صلح را در پیش گرفت، گفت: مذاکره راه رسیدن به همه خواسته ها و ایده ها است.
گروه مذاکره کننده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید محمود موسوی، کارشناس مسائل سیاسی، با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به ملت آزاد و صلح طلب ایران و دستاورهایی که از توافق هسته ای خواهان است، گفت: رژیم اشغالگر قدس و آمریکا با وضع تحریم ها و اعمال فشار به رویارویی با کشورهای مخالف با ایده و نظر خود می پردازد.

 

کارشناس سیاسی با بیان این که از جنبه عقلانی و دیپلماسی هر فرد، کشور و نظامی آزادی انتخاب و بیان گفته های خود را دارد، افزود: رژیم اشغالگر قدس و آمریکا نیز به ظاهر این گونه سخنان را بر زبان می آورند در حالی که آمریکا به ملت خود آزادی انتخاب نداده و حتی تبعیض و نژادپرستی در میان شهروندان سیاه و سفید قائل می شود.

 

موسوی با اشاره به این که در روزنامه و تلویزیون شاهد آن هستیم که سیاه پوست ها به جرم سیاه پوست بودن به قتل می رسند، اظهار داشت: عاملان و قاتلان سیاه پوستان، به دلیل مخالفت سیاه پوستان با تبعیض های صورت گرفته علیه خود به هیچ وجه محاکمه و بازخواست نمی شوند.

 

وی با اشاره به نقش اساسی آمریکا در تحریم های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکا با وضع تحریم ها به دنبال تسلیم و به زانو آوردن جمهوری اسلامی ایران است، اما ملت و نظام اسلامی با ایستادگی و مقاومت تن به خواسته آمریکا نداد و با در پیش گرفتن مسیر مذاکره و دیپلماسی خواسته درست و منطقی خود را به سرانجام رساند.

 

کارشناس سیاسی با اشاره به این که بمباران، خرابی و کشتار بی گناهان و کودکان راه حل رسیدن به خواسته ها و اهداف نیست، ابراز داشت: عربستان سعودی با کشتار مردم بی گناه یمن، خواهان دست یافتن به اهداف خود است که در پیش گرفتن چنین روشی به هیچ وجه آنها را به خواسته هایشان نخواهد رساند.

 

وی پیام و محتوای توافق هسته ای برای کشورهای همسایه را عدم موفقیت آنها در پیش بردن اهداف سیاسی، اقتصادی شوم خود و به عقب راندن جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا به عنوان قدرت برتر جهان نیازمند ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است و کشورهای عربی با قطع ارتباط خود به هیچ وجه توانایی ایستادگی و اعتماد به خود را ندارند./9456/203/ب1

ارسال نظرات