۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۱۱۶۸۸
آیت‌الله صفایی بوشهری:

علم و فناوری از مهم ترین زیرساخت های پیشرفت و توسعه کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این‌که علم و فناوری یکی از مهم ترین زیرساخت های پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود، گفت: علم و فناوری نباید در حوزه تئوری باقی بماند.
آيت‌الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صبح امروز از دانشکده فنی و حرفه ای دختران الزهرا(س) بوشهر بازدید کرد. 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در این بازدید با بیان اینکه علم و فناوری یکی از مهم ترین زیرساخت های پیشرفت و توسعه یک کشور است، گفت: قطعاً اگر در یک کشور علم و فنآوری مورد توجه قرار نگیرد آن کشور نمی‌تواند پیشرفت لازم را در عرصه های مختلف داشته باشد.

 

علم و فناوری نباید در حوزه تئوری باقی بماند

وی با بیان اینکه اگر علم و فنآوری به روز و فوق روز نباشد باعث عقب افتادگی و عقب مانی خواهد شد، افزود: ما نیاز داریم که در عرصه علم و فنآوری به روز بلکه فوق روز باشیم و به خودکفایی علمی، تولید علم و حتی در برخی از علوم استراتژیک به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم.

 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: اگر علم و فنآوری تبدیل به حرفه، محصول و ثروت نشود و در حوزه تئوری باقی بماند، قطعاً این علم و فنآوری به آثار و نتایج خود دست پیدا نکرده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ادامه دادند: درخت علم باید به ارائه محصول تبدیل و این محصول نیز باید مورد نیاز جامعه، استراتژیک و اقتدارزا باشد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از ویژگی های دانشکده های فنی و حرفه ای، دانش بنیان بودن آنهاست که طی آن علم را به فنآوری و فنآوری را به محصول تبدیل می کنند.

 

 آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: این روند توانمند سازی دانشجویان می تواند به کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، استقلال اقتصادی و سیاسی نظام کمک کند.

 

تنها به علوم موجود بسنده نکنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: ما نیاز داریم به اینکه روند چند مرحله‌ای علم، فنآوری، خودکفایی علمی، تولید علم، مرجعیت، تبدیل علم به محصول، دانش بنیانی محصول، ایجاد قدرت رقابت بین المللی و تبدیل آن به ثروت، به خوبی مدیریت شود.

 

وی تأکید کرد: نباید تنها در عرصه علم به علوم موجود بسنده کنیم بلکه باید به تولید علم برسیم و علوم نوین را تولید کنیم.

 

در عرصه علم باید در فضاهای ملی و بین المللی نقش آفرین باشیم

آیت الله صفایی بوشهری افزود: باید به تولید علم سپس مرجعیت علمی به ویژه علوم استراتژیک در جهان برسیم، سپس آن علم را به محصول های دانش بنیان تبدیل و از آن طریق وارد بازار و عرصه های خارجی نظام شده و در فضاهای ملی و بین المللی نقش آفرین باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه متأسفانه از سابق نگاه به علم بیشتر به صورت تئوری بوده، خاطرنشان کرد: باید در عرصه های فنی و حرفه ای کوشش شود که نگاه و بینش فکری دانشجویان به حوزه ها و تولیدات خارجی تبدیل شود و نه یادگرفتن تئوری ها.

 

تعاونی های فی ما بین دانشجویان و فارغ التحصیلان گسترش پیدا کند

وی در ادامه تصریح کرد: نگاه‌ها در دانشکده های فنی و حرفه ای باید علم آموزی، نگاه به عرصه های فنی و حرفه ای و آموزش عملی و کارگاهی، رسیدن به خودکفایی، تولید علم و تبدیل به محصول و ثروت و قدرت باشد و این یک پروسه ای است که باید صورت گیرد.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دانشکده فنی و حرفه ای دختران الزهرا (س) می تواند در استان بوشهر نقش خیلی مهمی برای بانوان ایفا کند، افزود: بخاطر گرانی مواد اولیه و نیاز به مدیریت و بازرگانی تولیدات، باید تعاونی های فی ما بین دانشجویان و فارغ التحصیلان مراکز فنی و حرفه ای گسترش پیدا کند.

 

امام جمعه بوشهر در پایان با بیان اینکه استان بوشهر دارای مراکز صنعتی بسیار زیاد و مراکز تولیدی کمی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه جا دارد که البسه کاری مراکز صنعتی در این دانشکده و مراکز مشابه تولید شود، سپس به تمام مراکز صنعتی و کارگری پیشنهاد داد که البسه کاری خود را با قیمت کمتر و کیفیت و ظاهر مناسب‌تر از این مراکز خریداری کنند./833/202/ب2

ارسال نظرات