۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۳۱۲۵۹۲
استاد حوزه علمیه بابل:

کسی حق ندارد برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل گفت: کسی حق ندارد فراتر از اختیارات قانونی خود برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کند و اگر شاهد رفتارهای غیر قانونی به ویژه از طرف مسؤولان باشیم در کشور هرج و مرج به وجود می آید.
عباس بابائيان

حجت الاسلام عباس بابائیان استاد حوزه علمیه بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با بیان اینکه شورای نگهبان ضامن جمهوریت و امنیت نظام است، گفت: شورای نگهبان بر اساس اختیاراتی که قانون اساسی به این نهاد مهم داده است، یک صافی برای عدم ورود ناخالصی به ارکان نظام محسوب می شود.

 

وی افزود: قانون باید ملاک و میزان در کشور باشد و اگر همه خود را مقید به رعایت قانون کنند، شاهد مشکلات اینچنینی در کشور نیستیم.

 

نماینده سابق ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با اشاره به طرح ریزی دشمنان برای عدم حضور پرشور مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات به معنای رفراندوم و همه پرسی برای دفاع از اصل نظام اسلامی و ایستادگی ملی در برابر دشمنان است.

 

وی احراز صلاحیت ها را وظیفه مهم شورای نگهبان دانست و خطاب به برخی فضاسازی ها علیه شورای نگهبان، اظهار داشت: یکی از مظاهر حق الناس در عرصه انتخابات، انتظاری است که مردم از شورای نگهبان برای تایید صلاحیت افراد واجد شرایط بر اساس استعلام ها از مراجع امنیتی و قضایی دارند.

 

حجت الاسلام بابائیان ضمن اشاره به رد صلاحیت برخی از افراد دارای سوابق کیفری و جنایی، تاکید کرد: نظارت استصوابی و احراز صلاحیت ها دیکاتوری نیست بلکه دیکتاتوری حقیقی ورود افراد ناصالح با فشارهای سیاسی جریانات تمامیت خواه در عرصه انتخابات است.

 

وی ادامه داد: کسی حق ندارد فراتر از اختیارات قانونی خود برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کند و اگر شاهد رفتارهای غیر قانونی به ویژه از طرف مسؤولان باشیم در کشور هرج و مرج به وجود می آید.

 

امام جمعه بابلکنار با اشاره به تغییرات عمده مدیریتی پس از روی کار آمدن یک دولت در کشور، تصریح کرد: مجلس خانه ملت است و نباید عده ای به جای توجه به رفع مشکلات کشور و نظارت بر کارکرد دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی درست و صحیح به مردم، همت خود را برای ورود نمایندگان همسو و همفکر با خود در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: ملت ما با هوشیاری و بصیرت بالای خود اجازه نخواهد داد که مخالفان شورای نگهبان دوباره فتنه ای مانند فتنه 88 را در کشور به وجود بیاورند.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان اینکه شورای نگهبان امین و مورد اعتماد رهبری و مردم است، گفت: انتظار مردم از شورای نگهبان این است که از ورود افراد ناصالح به عرصه کاندیداتوری جلوگیری کنند تا مردم از بین افراد صالح فرد مورد نظر خود را برای ورود به مجلس برگزینند.

 

وی افزود: گردانندگان اصلی فتنه 88 مخالفان شورای نگهبان بودند و ملت ما براساس تجربه به دست آمده از سال 88 از یک سوراخ دوبار گزیده نخواهد شد./1313/202/ب1

ارسال نظرات