۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۳۱۳۲۸۸
امام جمعه ماهان:

تبیین و تقویت سبک زندگی اسلامی راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهان با بیان اینکه تبیین و تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است، گفت: ترویج گزاره‌های متنوع سبک زندگی ایرانی در ابعاد مختلف و متناسب با اقشار و مخاطبان و هماهنگی و پرهیز از موازی کاری از گام‌های مؤثر در مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است.
نفوذ فرهنگي

حجت الاسلام محمد محمد زاده امام جمعه شهر ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با نفوذ دشمن، گفت: امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای ایران اسلامی است.

 

 وی تصریح کرد: کم ‌اهمیت‌ترین نفوذ، نفوذ اقتصادی و امنیتی است؛ از این رو در مقابل نفوذ فکری و فرهنگی و سیاسی، کم‌اهمیت است.

 

امام جمعه ماهان ادامه داد: از همه مهم‌تر، نفوذ سیاسی و نفوذ فرهنگی است، که دشمن سعی می کند در زمینه‌ فرهنگی، باورهای جامعه را دگرگون کند و آن باورهایی را که توانسته این جامعه را سرِپا نگه دارد جابه‌جا و خدشه در آنها وارد کند، اختلال و رخنه در آنها به‌وجود بیاورد؛ بنابراین میلیاردها برای این مقصود خرج می‌کند و این رخنه و نفوذ فرهنگی است.

 

حجت الاسلام محمدزاده اظهار داشت: هدف و آماج تحرّک دشمنان در زمینه‌ فرهنگ، عبارت است از ایمان مردم و باورهای مردم؛ از این رو مسؤولان فرهنگی، باید مراقب رخنه‌ فرهنگی باشند؛ رخنه‌های فرهنگی بسیار خطرناک است؛ باید حساس و هشیار باشند، دشمن باورهای قلبی مردم را مورد تهاجم قرار می دهد.

 

وی یادآور شد: ما با یک حمله‌ همه‌جانبه‌ فرهنگی، اعتقادی و سیاسیِ اعلام نشده از سوی دشمن مواجه هستیم.

 

امام جمعه ماهان افزود: سهم ما در مقابله با این هجمه و نیز تبدیل این تهدید به فرصت این است که باید هر چه زودتر وارد مقابله جدی و عملی با این برنامه دشمن شد و تنها به سخن گفتن و یا تلاش های تبیینی اکتفا نکرد.

 

وی در زمینه ارائه راهکار برای مقابله با نفوذ دشمن گفت: در بین راهکارهای مختلفی که می توان برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن به کار گرفت، تبیین و تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی از اهمیت و اثرگذاری بیشتری برخوردار است.

 

حجت الاسلام محمد زاده بیان کرد: ترویج گزاره های متنوع سبک زندگی ایرانی در ابعاد مختلف و البته متناسب با اقشار و مخاطبان و هماهنگی و پرهیز از موازی کاری و یا مقابله کاری در تنظیم قوانین و سیاست ها و نیز اجرای آنها در کنار حضور مؤثر و البته پر حجم رسانه های جمعی به ویژه رسانه ملی، می تواند گام های موثری در مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن باشد.

 

امام جمعه ماهان در پایان گفت: نفوذ فرهنگی دشمن در حال حاضر یک تهدید مهم برای جامعه ما به شمار می آید اما می توان با اندیشه و عملکردی بجا و به موقع، این تهدید بزرگ را به فرصتی مناسب برای حل یکی از بزرگ ترین موضوعات سال های اخیر جامعه، یعنی سبک زندگی عموم مردم تبدیل کرد./972/302/ب1

ارسال نظرات