۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۱۳۵۵۷
استاد حوزه و دانشگاه:

اجرای اقتصاد مقاومتی کشور را از خطرات احتمالی مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر توجه به ظرفیت و پتانسیل داخلی کشور، گفت: عقل، خرد و اندیشه اثبات می کند که کشور باید از درون تقویت شود و در کنار آن فعالیت های دیپلماسی نیز انجام شود.
حجت الاسلام تقي لطفي

حجت الاسلام تقی لطفی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به نامه 5 بندی رهبری به رییس جمهور درباره برجام، گفت: در بند ابتدایی و پایانی این نامه به بدعهدی دشمن اشاره شده است.

 

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی بسیار بد عهد هستند و نقص پیمان در سوابق آنها مشهود است و این مهم در سخنان بعد از برجام آنها نیز اثبات شد.

 

حجت الاسلام لطفی با تأکید بر مراقب بودن مسؤولان در اجرای برجام، گفت: به فرموده رهبری در صورت نقض عهد دشمن، ایران اسلامی باید مقابله به مثل کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نمی توان همه مشکلات کشور را به تحریم ها گره زد، افزود: صِرف رفع تحریم مشکلات کشور حل نمی شود، بلکه درصدی از مشکلات به واسطه تحریم ها به وجود آمده و درصدی از مشکلات نیز مربوط به مدیریت است.

 

وی با اشاره به این که برای رفع مشکلات نباید منتظر رفع تحریم و اجرای آن و عمل به تعهدات دشمن بود، گفت: مدیران و دولتمردان باید به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشند.

 

به گفته وی، ضمن عمل به تعهدات در اجرای برجام و دقت در اجرای تعهدات طرف مقابل، باید اقتصاد مقاومتی که وظیفه همه است را با توجه به ظرفیت و پتانسیل داخلی اجرا کرد.

 

حجت الاسلام لطفی با تأکید بر اتکا به توانمندی های داخلی، گفت: جداشدن از بودجه نفتی با نوسانات خاص خود نیز از جمله اموری است که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اجرای اقتصاد مقاومتی کشور را از خطرات احتمالی مصون می دارد، گفت: عقل، خرد و اندیشه اثبات می کند که کشور باید از درون تقویت شود و در کنار آن فعالیت های دیپلماسی نیز انجام شود./1307/302/ب1

ارسال نظرات