۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۳۷۱۷
با سخنرانی آیت‌الله مجتهد شبستری؛

کنگره ملی شهدای دانش‌آموز فردا در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره ملی بزرگداشت ۳۶ هزار دانش آموز شهید کشور با محوریت شهیده شاخص «ایران قربانی» فردا در تبریز برگزار می‌شود.
شهداي دانش آموز

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و جانشین ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 36 هزار دانش آموز شهید کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: این کنگره ملی فردا از ساعت 9:30 در تالار معلم تبریز با حضور میهمانان کشوری، لشکری و وزارتی برگزار خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که دست‌اندرکاران کنگره میزبان 750 میهمان خواهد بود، خاطرنشان کرد: رونمایی از شناسنامه شهید شاخص ملی (شهیده ایران قربانی)، تندیس کنگره، کتاب نیمکت تا خاکریز و تمبر یادبود شهدای دانش آموز از جمله برنامه های ویژه این کنگره یک روزه است.

 

 


علمی با بیان این‌که آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل آموزش و پرورش استان سخنرانان کنگره خواهند بود، افزود: تجلیل از خانواده شهدای دانش آموز به ویژه خانواده شهیده ایران قربانی از آذربایجان شرقی و شهید رضا سلیمانی ابهری از استان دیگر برنامه کنگره است.

 


جانشین ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 36 هزار دانش آموز شهید کشور با بیان این‌که این یادواره با هدف ارتقای سطح بصیرتی و فرهنگ و شناخت دانش آموزان از شهدا و اهداف شهدای دانش‌آموز برگزار می شود، اظهار داشت: شهدای دانش‌آموز مانند شهدای دیگر اقشار جامعه تربیت یافته مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) بودند.

 


وی با بیان این که خدمت به شهدا و انتقال اهداف آنها به نسل جوان کمتر
از شهادت نیست، تصریح کرد: اگر نوع نگاه ما به این برنامه ها ضعیف و مادی باشد راه به جایی نخواهیم برد؛ اما اگر کار برای خدا و رضایت او باشد آن وقت است که الطاف الهی هم در طول برنامه شامل حالمان خواهد شد.

 


علمی همدلی و همزبانی را لازمه برگزاری مطلوب این کنگره ملی در تبریز عنوان کرد و با تأکید بر نقش رسانه‌ها در معرفی برنامه‌های جنبی این برنامه فرهنگی گفت: کنگره به دنبال معرفی شهدای دانش‌آموز و نقش ایشان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.

 


وی ادامه داد: شهدای دانش‌آموز علیرغم کم بودن سن و سال خود و مخالفت دست‌اندرکاران جنگ تحمیلی، به اصرار در خط مقدم جبهه حضور می یافتند، افزود: امروز شاهدیم که هر یک از این شهدای دانش‌آموز چراغ روشنی در مسیر اعتلای ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند./935/302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ثریا اسدی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
ممنونم از برگزاری مراسم
یادو خاطره خاله عزیزم ایران قربانی همیشه در قلب ماست
0
0