۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۳۱۳۷۸۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

تبلیغ و سخنوری ملاک گزینش طلاب باشد

خبرگزرای رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: در امر گزینش طلاب، باید افرادی که توانایی تبلیغ دارند گزینش شوند زیرا زمانی که فرد به عنوان طلبه پذیرفته شد کار تبلیغش از همان لحظه شروع می‌شود.
 حجت السلام و المسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزرای  رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز امروز در کلاس درس‌هایی از قرآن که در تالار شیخ صدوق(ره)  آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با بیان اهمیت تعلیم و تعلم، گفت: تحصیل علم در هر حال واجب، عمل به آن جهاد و آموزش آن صدقه است.

 

وی افزود: علم طلبگی، علمی است که باطلی را رد کند و علم زمان و مکان ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اسلام تمام کره زمین را فرا خواهد گرفت و این وعده الهی است و خداوند نقض وعده نمی‌کند؛ این وعده نیاز به رهبری دارد که بتواند جهان را رهبری کند.

 

وی ابراز کرد: با درس حوزه انسان اسلام شناس نمی‌شود بلکه طلبه در زمینه اسلام شناسی باید تلاش و مطالعه وافر داشته باشد تا سبب رشد او شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز گفت: در بحث علم آموزی خروجی آن بسیار حائز اهمیت است به همین سبب طلاب باید در عرصه علم آموزی مدیرت زمان و عمر خود را داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: تعطیلات سالانه کشور نباید عاملی باشد تا طلاب از امر تبلیغ و علم آموزی غافل شوند.

 

وی با اشاره به اینکه علم کم بهتر از بی علمی است، عنوان کرد: طلاب در عرصه علم آموزی باید به علاقه و گرایش علمی خود توجه ویژه داشته باشند.

 

رییس ستاد اقامه نماز گفت: صرف سواد داشتن مهم نیست بلکه خاصیت سواد با ارزش است و انسان مومن باسواد بسیار متواضع رفتار می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه طلاب باید در امر اذان و تبلیغ بسیار فعال عمل کنند، اظهار داشت: روحانی و طلبه‌ای که نتواند اذان دهد فلج است در حوزه‌های علمیه نمره نباید ملاک مدیران و طلاب باشد بلکه تبلیغ و جسارت سخنوری ملاک است.

 

وی افزود: در امر گزینش طلاب، باید افرادی که توانایی تبلیغ دارند گزینش شوند زیرا زمانی که فرد به عنوان طلبه پذیرفته شد کار تبلیغش از همان لحظه شروع می‌شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز در پایان خاطرنشان کرد: طلاب باید از تعطیلات و صله رحم عید بهترین استفاده را در راستای تبلیغ دین ببرند./813/202/ب1

ارسال نظرات