۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۳۱۵۰۳۷
پیش از ظهر امروز؛

پیکر مطهر شهدای مدافع حرم خراسان شمالی تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر شهیدان فیروز حمیدی‌زاده و ستوان‌یکم پاسدار محمد‌ابراهیم توفیقیان، نخستین شهدای مدافع حرم استان خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز با حضور پرشور مردم در بجنورد تشییع شد.
تشييع پيکر مطهر شهداي مدافع حرم خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح شنبه، مراسم تشییع پیکر مطهر نخستین شهدای مدافع حرم استان خراسان شمالی که اخیراً در نبرد با نیروهای تکفیری و تروریستی در سوریه به شهادت رسیده بودند، در بجنورد با حضور پرشور اقشار مختلف مردم استان، مسؤولان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار شد.

 

بسیجی دلاور فیروز حمیدی‌زاده و ستوان‌یکم پاسدار محمدابراهیم توفیقیان دو شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) بودند که در روزهای اخیر در جنگ با تروریست‌های داعش در سوریه به شهادت رسیده بودند و پیکر مطهر آن‌ها روز گذشته در میان استقبال باشکوه مردم استان خراسان شمالی وارد بجنورد شد.

 

امروز نیز مراسم تشییع پیکر این دو شهید بزرگوار با حضور چند هزار نفر از مردم شهیدپرور خراسان شمالی از محل مسجد انقلاب بجنورد آغاز شد، پیکر شهید والامقام فیروز حمیدی‌زاده پس از تشییع، در گلزار شهدای انقلاب اسلامی در جوار حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) به خاک سپرده شد و پیکر مطهر شهید ستوان‌یکم پاسدار محمدابراهیم توفیقیان برای خاک‌سپاری به زادگاهش، شهرستان اسفراین منتقل شد تا در گلزار شهدای این شهر تدفین شود.

 

در مراسم تشییع این شهدای مدافع حرم، مردم و شرکت‌کنندگان شعارهایی نظیر «لبیک یا زینب»، «لبیک یا حسین»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر داعشی» و «مرگ بر وهابی» سر می‌دادند.

 

شب گذشته نیز مراسم وداع با این شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد و مردم استان خراسان شمالی با دو شهید گلگون کفن مدافع حرم وداع کردند.

 

شهید بسیجی، فیروز حمیدی زاده اهل بجنورد، متأهل، دارای سه فرزند و از کارکنان اداره کل تأمین اجتماعی استان خراسان شمالی بود که در راستای حفظ و حراست از حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی اخیراً به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شده بود.

 

همچنین شهید ستوان‌یکم پاسدار محمد‌ابراهیم توفیقیان نیز اهل اسفراین، متأهل و دارای یک فرزند بود که در مبارزه با جریان‌های تکفیری در سوریه حضور داشت و در روزهای اخیر در جریان آزادسازی شهرک‌های شیعه‌نشین «نبل» و «الزهراء» به شهادت رسیده بود.

 

از شهید توفیقیان یک فرزند پنج‌ماهه و از شهید حمیدی‌زاده سه پسر سه‌ساله، شش‌ساله و 11 ساله به یادگار مانده است.

 

دیروز و امروز مردم شهیدپرور، قدرشناس و ولایت‌مدار استان خراسان شمالی با حضور پرشور و شعور در مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر نخستین شهدای مدافع حرم استان، بر ادامه راه این شهدای بزرگوار تأکید کردند.

 

گفتنی است، در هفته‌های اخیر، ارتش سوریه با همراهی نیروهای هم‌پیمان خود و کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران پیشروی‌های مهمی در جبهه‌های نبرد با گروه‌های تروریستی ازجمله در شمال این کشور و مناطق پیرامونی شهر بزرگ حلب داشته است. شکسته شدن محاصره چهارساله شهرک‌های شیعه‌نشین «نبل» و «الزهراء» از این جمله است.

 

هم‌زمان با این رویدادها در جبهه‌های نبرد، گفت‌وگوهای سیاسی بین طرف‌های درگیر با میانجی‌گری سازمان ملل در جریان است. در اجلاس بین‌المللی کمک به سوریه در لندن نیز اعلام شد، کشورهای جهان متعهد شده‌اند 10 میلیارد دلار کمک‌های بشردوستانه برای میلیون‌ها آواره سوری که از بحران انسانی به وجود آمده رنج می‌برند، جمع‌آوری کنند./9314/203/ب1

ارسال نظرات