۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۳۱۶۵۴۸
کارشناس مذهبی:

افزایش مشارکت مردم در انتخابات، سبب تقویت نظام می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی حضور همگانی در انتخابات 7 اسفند امسال را مهم قلمداد کرد و گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات به هر میزان که افزایش داشته باشد سبب تقویت نظام شده و قدرت و اقتدار نظام نیز افزایش خواهد یافت.
حجت الاسلان سيد روح الله حسيني تهراني حجت الاسلام سيد روح الله حسيني تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید روح الله حسینی تهرانی کارشناس مذهبی، شنبه شب در مسجد سلمان در جمع مردم کاشان با تأکید بر حضور همگانی مردم در دو انتخابات مهم پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: مقبولیت هر نظامی براساس حضور مردم در برنامه های ملی از جمله راهپیمایی ها و انتخابات سنجیده می شود.  

 

وی با تأکید بر این که حضور مردم در صحنه و برنامه های ملی سبب تقویت نظام می شود، ابراز کرد: یکی از راه های تقویت نظام حضور همگانی مردم قهرمان ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال بود.

 

به گفته وی، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال به جهان ثابت کرد بعد از گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی، هنوز ملت ایران بر عهد و پیمان سال 57 خود پایبند هستند.

 

حجت الاسلام حسینی تهرانی همچنین بر لزوم اهمیت حضور در انتخابات 7 اسفندماه امسال تأکید کرد و گفت: حضور در انتخابات در هر کشور و نظامی از این جهت اهمیت دارد که هیچ کس نمی گوید اوباما با چند درصد آراء به پیروزی رسید، بلکه کل آراء شرکت کنندگان در انتخابات که آخرین انتخابات آمریکا 60 درصد بوده است را اعلام می کنند.

 

این کارشناس مذهبی یاد آورشد: هرچند حضور 85 درصدی مردم ایران در انتخابات 88 با فتنه کور این سال در کام مردم تلخ شد، اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب در انتخابات سال 92 در حالی که پیش بینی همه مشارکت 55 درصدی مردم بود اما بیش از 72 درصد مردم در انتخابات سال 92 شرکت کردند.

 

به گفته وی، انتخابات و رأی دادن ها تمام می شود اما در قیامت باید پاسخگوی هر یک از انتخاب ها و آراء خود بود و علت رای دادن به نمایندگان را اثبات کرد و اگر گفته شود نمی دانستیم در جواب می گویند، باید در باره فاسد بودن و نبودن نماینده ای که به او رأی دادی باید سؤال می کردید و اطلاعات دریافت می کردید.

 

حجت الاسلام حسینی تهرانی در ادامه با اشاره به هشدار دیده بان نظام در رابطه با نفوذ دشمن گفت: برجام مقدمه 17 نفوذ دشمن از جمله نفوذ اقتصادی، نفوذ فرهنگی، نفوذ سیاسی است.

 

وی از مطرح کردن شورای رهبری آن هم در زمان حیات رهبری را نفوذ دانست و گفت: بعد از مطرح شدن شورای رهبری، معظم له نیز در چندین جلسه با متنانت فرمود، بعد از رهبری، خبرگان باید افراد صالحی باشند و کسانی را انتخاب کنند که شجاع باشند، پایبند به احکام دین و موازین انقلاب باشند، مدافع استکبار نباشند بلکه استکبار ستیز باشند و از  نهاد استکبار ستیزی دفاع کنند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که بعد از برجام در حالی که آمریکا به خواسته خود رسیده بود، جمهوری اسلامی با دستگیری 10 نفر از سربازان آمریکایی، قدرت و اقتدار نظامی خود را به رخ آمریکا کشید.  

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه دلاورمردانی که سربازان آمریکایی را دستگیر کردند نشان فتح داد چرا که این حادثه فتح الفتوحی بود که خدا عنایت کرد.

 

حجت الاسلام حسینی تهرانی یاد آور شد: امروز به خواست خدا در کشور ایران اسلامی، موقعیت و محبوبیت رهبر معظم انقلاب، مانند محبوبیت امام راحل در زمان خودش است.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان جهان اسلام تمامی معادلات بزرگ صهیونیست را در جهان به هم ریخته است، گفت: امروز اسرائیل در گودالی گرفتار شده است که از یک طرف غزه، یک طرف کرانه باختری، یک طرف دریا و از طرف دیگر از سوی سوریه و لبنان محاصره شده است و هیچ عکس العملی نمی تواند نشان دهد.

 

این کارشناس مذهبی یاد آور شد: استراتژی اسرائیل غاصب در چنین شرایطی شکسته شدن این مرزها بود و مقدمه جنگ با سوریه نیز برای این بود که راه را برای اسرائیل باز کنند.

 

حجت الاسلام حسینی تهرانی ادامه داد: در چنین شرایطی بود که نیروهای داعش را با این تفکر که یک ماهه به خانقین و به پشت دیوارهای کرمانشاه می رسند به سوریه فرستادند اما امروز چهار سال است در سوریه گرفتار شدند و خودشان نیز به این نتیجه رسیدند که بشار اسد باید بماند.

 

وی همچنین یاد آور شد: از طرف دیگر تروریست های داعش که وارد شمال عراق شده بودند و فرمانداران و استانداران و برخی از شهرهای شمال عراق شهرها را تحویل داعشی ها داده بودند، هیچ موقع تصور نمی کردند مرجعیت عراق نیروی مردمی را بسیج و مناطق اشغال شده را آزاد کند./1307/202/ب1

ارسال نظرات