۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۳۱۶۵۹۵
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

محبت به دوستان و بستگان، دشمنی را از بین می‎برد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به فرازی از دعای مکارم الاخلاق، گفت: نکته اصلی که در این فراز وجود دارد این است که انسان از خداوند می‌خواهد هرکسی که با او معاشرت می‌کند به ویژه آشنایان و بستگان، او را دوست بدارند و دشمنی آنان را نسبت به او، به دوستی مبدل شود و از نظر اجتماعی محبوب قلوب باشد.
 ري‏شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم امروز در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، با اشاره به بخشی از دعای مکارم الاخلاق، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای مکارم الاخلاق از خداوند منان درخواست می‌کند که خدایا دشمنی و عداوت دوستان و نزدیکان مرا به دوستی مبدل کن.

 

 

وی افزود: نکته اصلی که در این فراز وجود دارد این است که انسان از خداوند می‌خواهد هرکسی که با او معاشرت می‌کند به ویژه آشنایان و بستگان، او را دوست بدارند و دشمنی آنان را نسبت به او، به دوستی مبدل شود و از نظر اجتماعی محبوب قلوب باشد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری با بیان اینکه استجابت این دعای شریف به تلاش انسان بستگی دارد، بیان داشت: در راستای استجابت این دعا انسان باید تلاش کند تا ناراحتی دیگران را نسبت به خودش برطرف کند و برای محبت کردن به دیگران کوشش کند.

 

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: حضرت علی(ع) فرمودند زیباترین چیزی که موجب می‌شود انسان در قلوب دوستان الفت پیدا کند و کینه آنان را از بین ببرد این است که در برخورد با  آنان خوشرو باشد.

 

 

وی افزود: دیگر اینکه در غیاب دوستان از آنان تفقد نکند و زمانی که در یک جمعی قرار می‎گیرد نسبت به دوستش عبوس نباشد./813/202/ب1

ارسال نظرات