۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۳۱۷۰۹۸

شانزدهمین نشست ستارگان محراب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شانزدهمین نشست ستارگان محراب به مناسبت بزرگداشت آیت الله فلسفی در مسجد لرزاده برگزار شد.
ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محسن حبیبی استاد اخلاق و عرفان در شانزدهمین نشست ستارگان محراب که به مناسبت بزرگداشت آیت الله فلسفی شامگاه سه شنبه در مسجد لرزاده برگزار شد با بیان اینکه آیت الله فلسفی در ابتدای فعالیت خود در این مسجد اقدامات ارزشمندی را داشته است، اظهار کرد: زمانی که ایشان در تهران حضور داشتند تدریس درس فقه و درس خارجه را داشتند. شخصیت ایشان در حد یک مرجع بود و به همین دلیل آیت الله خویی بعد از مرگ آیت الله میلانی از ایشان در خواست کردند که به مشهد برود.



وی ادامه داد: این شخصیت بزرگ همواره برای تدریس درس خارجه شیوه‌ای ساده و جدید را برای جوانان در نظر می گرفت، ایشان همچنین به خاطر جریان های تکفیری جوانان را گرد خود جمع می کرد و به آن‌ها درس صرف و نحو می‌داد.

 

آیت الله حبیبی با اشاره به اینکه آیت الله فلسفی اصلا هواهای نفسانی را بو نکرده بود و زندگی ایشان برای همه ما یک درس است، گفت: همواره درصدد بود که نیازهای مردم را تامین کند و از ویژگی‌های برجسته‌اش این بود که هیچ یک از کارهایش را بر گردن دیگری نمی انداخت و در تمام شرایط زندگی ثبات قدم داشت.

 

این استاد اخلاق و عرفان ادامه داد: آیت الله فلسفی در مسائل علمی بسیار دقیق بود و اطلاعات عجیبی داشت و هرگاه به ایشان می گفتند که به منبر برو قبول نمی کردند و می گفتند من برای تدریس آمده‌ام و شخصیت منبری ندارم، من در طول مدت ارتباطم با ایشان حتی یک عمل مکروه از این آیت الله ندیدم.



وی با بیان اینکه آیت الله فلسفی دانش آموزان خود را برای تبلیغ دین به مناطق مختلف می فرستاد، تصریح کرد: وی معتقد بود که ما دارای اسرار دین هستیم و باید این اسرار را به دیگران منتقل کنیم. امام حسن عسکری (ع) فرمودند اگر علما نبودند چیزی از مکتب ما باقی نمی‌ماند، آیت الله فلسفی هم معتقد بود که علم یک ارث معنوی است و برای هدایت آمده است.

 

آیت الله حبیبی با اشاره به اینکه اگر عالمان دینی نبودند استعدادهای انسان‌ها از بالقوه به بالفعل نمی‌رسید اظهار کرد: علما برای اینکه انسان‌ها به استعدادهای خود برسند نقش بسیار زیادی داشتند، این امر در گذشته از سوی انبیا و اولیا صورت می گرفته و امروزه این وظیفه خطیر بر عهده علما است.

 

وی در پایان افزود: مسائل سیاسی جامعه سبب شده است که چهره‌ای غبار آلود برای روحانیان ایجاد شود، بدین ترتیب رد صلاحیت برخی از چهره‌های گذشته نباید به چهره امروز روحانیت لطمه‌ای بزند، اگر علما نبودند مکتب انبیا هم نبود پس ما باید این مشکل و معضل را از بین ببریم./9591/202/ب1

ارسال نظرات