۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۱۸۹۵۷

مردم تبریز در 7 اسفند حماسه آفریدند

خبرگزاری رسا ـ مردم غیور آذربایجان با حضور در پای صندوق های رأی از ساعات آغازین آن حماسه دیگری آفریدند و شکوه و عظمت اسلام و انقلاب بزرگ اسلامی ایران را به جهان به نمایش گذاشتند.
رأي ملت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم غیور آذربایجان با حضور در پای صندوق های رأی از ساعات آغازین آن حماسه دیگری آفریدند و شکوه و عظمت اسلام و انقلاب بزرگ اسلامی ایران را به جهان به نمایش گذاشتند.

 


آمار واجدین شرایط رای دادن در استان آذربایجان شرقی دو میلیون و 900 هزار نفر است، که از این میان 143 هزار نفر برای نخستین بار فرصت حضور در پای صندوق‌های رأی را داشتند که با حضور خود در آینده کشور سهیم شدند.

 


امروز دو هزار و 889 شعبه اخذ رای در 44 حوزه اصلی و فرعی استان در انتخابات هفتم اسفند برای اخذ رأی در نقاط مختلف استان مستقر شده بود، از این تعداد دو هزار و 177 شعبه ثابت و 712 شعبه سیار در مناطق مختلف مستقر بودند.

 


همچنین تعداد شعب اخذ رأی شهرستان تبریز را 715 شعبه اعلام کرده اند، از مجموع شعب اخذ رای استان، یک‌هزار و 370 شعبه شهری و یک‌هزار و 519 شعبه روستایی است، مردم با حضور در این مراکز رأی خود را در صندوق های انداختند.

 


45 هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و حفاظت در برگزاری انتخابات هفتم اسفند مشارکت داشتند، به طور میانگین در هر یک از شعب اخذ رأی 15 نفر مستقر خواهند بودند و بر روند اجرای آن نظارت و کمک داشتند.

 


امسال نیز شاهد آن هستیم که مردم آذربایجان شعار «آذربایجان اویاقدی انقلابا دایقدی» را بار دیگر در عمل به نمایش گذاشتند و با حضور پرشوری که شاهد آن بر سر صندوق های رأی بودیم امسال نیز حماسه دیگری را رقم زدند.

 


چنین حضوری شکومند خواب خوش دشمنان را آشفته کرد و در پایان روز شاهد آن بودیم که دشمن مضمحل به خانه خود باز گشت و در فکر توطئه های دیگر برای مردمی که نزدیک به چهار دهه دشمنان را مأیوس کرده اند، خواهند بود.

 


میزان مشارکت مردم استان در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس بین 50 تا 60 درصد بود، امید است با چنین حضور پرشوری در استان در انتخابات هفتم اسفند شاهد بیشترین میزان مشارکت در انتخابات باشیم./854/203/ب1

ارسال نظرات