۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۲۰۰۳۳
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی:

رسانه نقش مهمی در فرهنگ سازی حفظ قرآن دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: احیا و نهادینه کردن فرهنگ حفظ قرآن در بین اقشار مختلف جامعه از اهداف طرح حفظ قرآن کریم به شمار می رود و رسانه ها در تحقق این مهم نقش بسزایی دارند.
حجت الاسلام علي محمدي نماينده ولي فقيه در اوقاف و رييس اوقاف کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه برگزاری چهارمین آزمون سراسری طرح حفظ قرآن کریم در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با بیان این که سازمان اوقاف در جهت تحقق مطالب رهبری در تربیت حافظان قرآن به عهد و پیمان خود عمل کرده است، اظهار کرد: احیا و نهادینه کردن فرهنگ حفظ قرآن در بین اقشار مختلف جامعه از اهداف این طرح به شمار می رود و رسانه ها در تحقق این مهم نقش بسزایی دارد.

 

وی در ادامه گفت: خوشبختانه با تلاش و کوشش، سازمان اوقاف در جهت تربیت حافظان قرآن کریم از سال 90(مطالبات رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ در کشور) تا کنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در بحث حفظ و در سطوح مختلف از جمله حفظ موضوعی، کل و جزء قرآن شرکت کردند که برای آن ها آزمون های شفاهی و کتبی در نظر گرفته شده است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به صدور گواهینامه حفظ برای قبول شدگان در آزمون کتبی، تصریح کرد: حدود 400 هزار گواهینامه از سال 90 تاکنون برای شرکت‌کنندگان صادر شده که این رقم در سال های مختلف متفاوت بوده است و برای قبول شدگان آزمون کتبی که حداقل نمره لازم(70درصد) را کسب کنند، صادر می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی از ادامه طرح تربیت حافظان قرآن کریم از افزایش تعداد حافظان در دوره بعدی این طرح خبر داد و اظهار کرد: دوره چهار ساله طرح تربیت حافظان قرآن کریم به عنوان نخستین تجربه سازمان اوقاف به شمار می رود ولی اکنون با کسب این تجربه موفق تصمیم داریم تا در برنامه پنج ساله نیز این طرح را ادامه دهیم که بدون شک آمار حافظان قرآن در دوره بعدی بیش از این چهار ساله نخست خواهد بود.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در واقع سازمان اوقاف به دنبال استمرار و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن‌کریم در جامعه است.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در تحقق سبک زندگی اسلامی، گفت: حفظ و تلاوت قرآن کریم نیز جزئی از سبک زندگی اسلامی به شمار می رود که سبب خیر و برکت برای جامعه و مردم می شود؛ در واقع اسلام، قرآن و انس با آن به عنوان عامل بازدارنده دشمن نسبت به نظام اسلامی است./844/202/ب1

ارسال نظرات