۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۲۰۷۵۵

همایش «مسجد؛ سنگر اسلام و انقلاب» در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ همایش نکوداشت کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با شعار «مسجد؛ سنگر اسلام و انقلاب» در تبریز برگزار می شود.
هادي نيا

محمدهادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در گفت‌‍‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و تجلیل از فعالان فرهنگی فردا سه شنبه 18 اسفند در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

 


وی با بیان این‌که همایش امسال با شعار «مسجد؛ سنگر اسلام و انقلاب» برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بیش از 130 نفر از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در این همایش تجلیل خواهند شد که انتخاب این افراد در هیأت‌های ویژه کراشناسی بوده است.

 


هادی نیا از ساماندهی و حمایت از 100 کتابخانه مسجدی در این استان خبر داد و گفت: از تعداد 245 کتابخانه مخزن دار که در مساجد استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و به بیش از 50 هزار نوجوان و جوان در مساجد به صورت افتخاری خدمات ارائه می کنند، 102 کتابخانه مجوز رسمی دریافت کرده اند و به 37 کتابانه نیز در سال جاری مجوز اعطا خواهد شد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت و عملکرد یک ساله دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: اکنون هزار و 188 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد، 730 باب کانون روستایی هستند و 23 باب کانون در مصلاهای استان راه اندازی شده است.

 


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به واریز سرانه مرحله اول کانون های مساجد این استان گفت: مبلغ 2 میلیارد و 298میلیون ریال به عنوان مرحله اول سرانه در سال جاری واریز شد و مرحله دوم سرانه نیز در مجموع به مبلغ  2 میلیارد و 639 میلیون ریال به زودی واریز خواهد شد.

 


وی با اشاره به این‌که  102 کتابخانه مسجدی مجوز رسمی دریافت کرده اند و به 37 کتابانه نیز در سال جاری مجوز اعطا خواهد شد، تصریح کرد: به حساب 2 کتابخانه درجه یک هر کدام سه میلیون ریال، 10 کتابخانه درجه 2 هر کدام 2میلیون ریال، 38 کتابخانه درجه سه هر کدام یک میلیون ریال و 48 کتابخانه درجه چهار هر کدام 700 هزار ریال واریز شد.

 


هادی نیا همچنین از واریز سرانه خانه های نور کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: به حساب هر خانه نور مبلغ سه میلیون ریال واریز شده است، ضمن این‌که  مبلغ 162 میلیون ریال به حساب 54 خانه نور قدیمی و مبلغ 24 میلیون ریال نیز به حساب هشت باب خانه نور جدید واریز شد./935/302/ب1

ارسال نظرات