۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۳۲۰۸۳۵
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ خبر داد؛

برنامه جامع فرهنگی عتبات به زودی اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری با اشاره به تدوین برنامه جامع فرهنگی عتبات، گفت: این برنامه توسط گروهی از متخصصان و کارشناسان نوشته شده و مورد بررسی قرار گرفته و برای تصویب نهایی به نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت ارائه شده است.
حجت‌الاسلام حميد احمدي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در نخستین نشست هم اندیشی کارشناسان فرهنگی عتبات به بررسی روند اعزام ها و فعالیت های بخش های مختلف پرداخت و خواستار تعامل و همکاری هر چه بیشتر آن ها شد.

 

وی با اشاره به تدوین برنامه جامع فرهنگی عتبات، گفت: این برنامه توسط گروهی از متخصصان و کارشناسان نوشته شده و مورد بررسی قرار گرفته است و برای تصویب نهایی به نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت ارائه شده که پس از تایید ایشان از ابتدای سال 95 اجرایی خواهد شد.

 

حجت الاسلام احمدی، هماهنگ نبودن و همسو نبودن برخی برنامه ها با بخش فرهنگی را یکی از دلایل ضعف برنامه های فرهنگی در گذشته برشمرد و اظهار داشت: در برنامه جامع فرهنگی عتبات تمامی کاستی ها و نواقص دیده شده است و سعی بر این است که این برنامه به صورت کامل و دقیق اجرایی شود.

 

وی تعیین مسئولیت ها و وظایف کارشناسان فرهنگی را از جمله بخش های این برنامه جامع برشمرد و گفت: شیوه ها و شاخص های ارزیابی، بررسی روند اعزام کارشناسان فرهنگی، شیوه انتقال تجارب و موفقیت ها و کاستی ها از دیگر بخش های است که در این برنامه جامع دیده شده است.

 

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری همچنین از پیش بینی دو شورای فرهنگی در ایران و عراق جهت برنامه های زایران عتبات خبر داد و گفت: طبق برنامه جامع به صورت مرتب جلسات شورای فرهنگی بعثه در ایران با حضور نماینده ولی فقیه و در عراق نیز با حضور نماینده بعثه در شهرهای کربلای معلا،‌نجف اشرف و کاظمین برگزار خواهد شد./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

ارسال نظرات