۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۳۲۱۳۳۹
رییس سازمان اوقاف:

سرمایه گذاری در موقوفات اولویت باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کار اساسی تر سرمایه گذاری بر روی رقبات برای فعال تر شدن و افزایش مال الاجاره هاست تا بتوان نیات واقفان خیراندیش را هرچه بهتر اجرایی کرد.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدی امروز چهارشنبه 19 دی ماه در نشست مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی با اشاره به اینکه در زمینه ارائه گزارش عملکرد در اوقاف باید جدی تر عمل کرد ، اظهارداشت: به روز رسانی اسناد اجارات ، ایجاد GIS ، اخذ اسناد موقوفات و ... فرآیندهای جاری در سازمان اوقاف است که باید انجام شود، اما کار اساسی تر سرمایه گذاری بر روی رقبات برای فعال تر شدن و افزایش مال الاجاره هاست تا بتوان نیات واقفان خیراندیش را هرچه بهتر اجرایی کرد.

 

وی اضافه کرد : امور روزانه سازمان باید اجرایی شود، اما طرح های عمرانی ، ساخت و سازها و شناسایی رقبات با ارزش زمان بر و تاثیرگذار است

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه ستاد سازمان باید از تصدی گری در امور بپرهیزد ، افزود : ستاد سازمان باید به امر نظارت ، کنترل و ارزیابی بپردازد.

 

وی ادامه داد : امسال در خصوص ثبت وقف های جدید ، ارزش گذاری موقوفات نیز مدنظر قرار گرفت و در این زمینه نیز جهت دهی وقف های جدید به سمت وقف های منفعتی به منظور ارائه خدمات به مردم در دستور کار قرار گرفت.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد : در برنامه 5 ساله ششم سازمان باید برای تمام موقوفات ، رقبات و بقاع متبرکه براساس وضعیت موجود برنامه ریزی کرد./1325/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات