۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۳۲۳۷۵۹
آیت‌الله شبستری تأکید کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه/ تا مبارزه بین حق و باطل هست راه شهادت باز است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که راه شهادت باز است و تا پیروزی حق علیه باطل تداوم خواهد داشت بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار شهادت در جامعه میان جوانان تأکید کرد.
آيت الله شبستري در ديدار مداحان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در دیدار قاسم صمدیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با تأکید بر تداوم فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: فرهنگ شهادت نباید در جامعه مغفول قرار گیرد.


وی با اشاره به تداوم جنگ حق و باطل، خاطرنشان کرد: نبرد میان نظام اسلامی و استکبار جهانی پایانی نداشته و تداوم خواهد داشت، تا زمانی که کشور های استکباری بر خوی شیطانی خود اصرار داشته باشند ملت بزرگ ایران با تکیه بر خداوند و تأسی از شهیدان در برابر آن خواهند ایستاد.


امام جمعه تبریز حمایت از مستضعفین در سراسر جهان را از اهداف عالیه نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: تا زمانی که نبرد حق و باطل در روی زمین وجود داشته باشد راه ایثار و شهادت همچنان باز خواهد بود و می توان بر خیل عظیم شهیدان ملحق شد.


وی وظیفه بنیاد شهید وامور ایثارگران در حوزه ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت را مورد اشاره قرار داد و افزود: این یک وظیفه سنگین بر عهده این نهاد است، امیدواریم با یاری خداوند متعال در انجام این ماموریت موفق و مؤید باشند.


قاسم صمدیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز با ارائه گزارش و تشریح برنامه های 40 روز اوج ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از 12 بهمن ماه 1394 لغایت 22 اسفند 1394 در سطح استان که با 18 برنامه استانی و 108 برنامه شهرستانی با همدلی و همزبانی مسؤولان در سطح استان برگزار شد، گفت: در جهت نیل به اهداف شعار سال 1395 برنامه‌ای، تحت عنوان  اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و نقش آفرینی همایش ملی "فرهنگ و سبک زندگی شهدا" با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نسل حماسه سازان جبهه پایداری و شهیدان با ابتکار بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همزمان با شب ولادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی علیه در اول خرداد ماه 1394 در محل آمفی تئاتر دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به کسب مقام اول استان آذربایجان شرقی در نخستین جشنواره رسانه های مجازی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران برگزار شد، افزود: از جمله محورهای همایش، شناسایی و تبیین سبک زندگی شهدا با نگاه به وصیت نامه شهدا، سبک زندگی شهدا در مدیریت اقتصادی و فرهنگ، نحوه مواجهه نسل امروز با فرهنگ و سبک زندگی شهدا، کاربرد فضای مجازی در نهادینه سازی فرهنگ زندگی شهدا، موانع و آسیب های تحقق فرهنگ زندگی شهدا و غیره می باشد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی درباره اهداف برگزاری این برنامه، ابراز کرد: حمایت از تولید آثار ارزنده فرهنگی و هنری در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، توانمندسازی فردی و جمعی و اهتمام به پرورش استعدادها در راستای فرهنگ ایثارگری و شهادت، تحقیق، شناسایی و ترویج مستمر عوامل تقویت کننده فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، حفظ و ترویج آثار، ارزش ها، حماسه ها و تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهدافی است که همایش به دنبال تحقق آن است.


وی گفت: تاکنون 262 اثر از علاقه مندان و پژوهشگران در قالب مقاله، هنرهای تجسمی، عکس و طراحی عناصر معماری از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارائه شده است./854/202/ب1

ارسال نظرات