۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۹۷۲
آیت الله موسوی جزایری:

مسؤولان سخن گفتن و شعار در زمینه اقتصاد مقاومتی را کنار بگذارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از مسائلی است که رهبرمعظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و در سال جاری اقدام و عمل را نیز به آن افزودند؛ به این معنا که دیگر سخن گفتن، برنامه ریزی و شعار فایده ای نداشته و دولت و ملت باید مرد میدان باشند.
آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در خطبه های سیاسی عبادی نمازجمعه این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا الهی، ابراز داشت: ان شاءالله این وصیت الهی که خداوند، پیامبران و ائمه اطهار(ع) به آن سفارش کرده اند را عملی کنیم؛ مراعات تقوا به معنای متدین و خدا ترس شدن است.

 

وی در خطبه نخست نمازجمعه این هفته با اشاره به آیات 102 و 103 از سوره آل عمران که آمده است «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ، وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»، ابراز داشت: این آیات به انما دستور میدهد که خدا را حاضر و ناظر بدانید.  او را نافرمانی نکنید، اوامر او را اطاعت کنید و این حالت را تا لحظه مرگ حفظ  کنید.

 

آیتالله موسوی جزایری درخصوص فضیلت ماه رجب نیز بیان داشت: این ماه را رجب الأصب مینامند؛ به این معنا که در این ماه شریف، رحمت الهی بر سر شما فرو میریزد و میتوانید مشمول رحمت الهی واقع شوید.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) مبنی براینکه مؤمن نیازمند سه خصلت است که تا آنها را نداشته باشد، رستگار نمیشود، ادامه داد: نخستین خلصت، واعظ نفس یا هدایت گر خود بودن است به این معنا که به حساب خود رسیدگی کند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان پذیرش نصیحت و بهره مندی از دوستانی خیرخواه و ناصح را دیگر ویژگی لازم برای انسان با ایمان برشمرد و افزود: مؤمن باید دوستانی داشته باشد که او را هدایت کنند. دوستان ناصح، دلسوز و اهل معرفت در زندگی انسان زمینه تحول و گرایشهای عالی را فراهم میکنند.

 

وی به سومین خصلت برای مؤمن در کلام امام جواد(ع) اشاره کرد و بیان داشت: توفیقات الهی سومین خصلت است؛ الطاف الهی همچون ماه های رجب، شعبان و رمضان که در آنها رحمت الهی شامل حال انسان میشود. توفیقات الهی در ماه رجب بسیار فراوان و این ماه نخستین ماه سال معنوی است.

 

آیت الله موسوی جزایری در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های مهم هفته جاری ، اظهار داشت: در روز 20 فروردین ماه چند مناسبت وجود دارد. در سال 1359 اعلام قطع رابطه آمریکا با ایران واقع شد که امام خمینی(ره) در این زمینه فرمودند از آن استقبال می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به دیگر مناسبت های این هفته ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سید اهل قلم، سید مرتضی آوینی و با اشاره به سالروز دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری هسته ای اظهار داشت: 20 فروردین 1385، روز دستیابی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم و کامل شدن زنجیره غنی سازی در شهر نطنز بود.

 

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان با بیان اینکه 20 فروردین 85 به نام روز ملی فناوری هسته ای نام گرفت، ادامه داد:  آفرین بر مغزهای متفکر و با بصیرت کشور و دانشمندان و محققین جوان و بسیجی که راه را ادامه داده و افتخار ملی را برای کشور تأمین کردند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه 850 بیمار در کشور به روش های درمانی از طریق انرژی هسته ای نیازمندبودند، ادامه داد: برای چنین کاری به غنی سازی 20 درصد نیازمند بودیم؛ دکتر صالحی گفت: تولید صفحات سوخت 20 درصدی نیازمند انجام محاسابات پیچیده ای بود که شهید شهریاری به تنهایی عهده دار اجرای این عملیات شد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این نکته که این جوان متفکر و محقق بدون هیچ چشمداشتی برای خدا کار می کرد خاطرنشان کرد: افزون براین  وی دانشمندان جوان فراوانی را به گرد خود جمع کرده و آنها را آموزش داد تا اگر در این مسیر به شهادت رسید، پس از او راهش را ادامه دهند.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه شهید شهریاری فاصله ایران با کشورهای دنیا را از میان برداشت و ایران را از نظر انرژی هسته ای به صف مقدم رساند، گفت: درود خدا بر چنین بزرگانی که هرکدام از آنها از اولیاء خداوند هستند و اینگونه به کشور و ملت خدمت کرده و افتخاری بر افتخارات ملی افزودند.

 

وی با اشاره به اینکه آقای جلیلی در دوران مسؤولیتشان در  زمینه مذاکرات هسته ای هنگامی که برای درمان بیماران نیازمند داروهای حاصله از انرژی اتمی بودیم، به آژانش بین المللی نامه نوشت که بیماران ما در خطر مرگ هستند، عنوان کرد: آژانس اقدام به گذاشتن شروطی کرد که منصرف شدیم و شهید شهریاری این کار را انجام داد.

 

زعیم حوزه های علمیه استان چنین مواردی را برای کشور تجربه خواند و به افرادی که فریفته غرب می شوند اشاره کرد و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یکی از مسائلی است که رهبرمعظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و در سال جاری اقدام و عمل را نیز به آن افزودند؛ به این معنا که دیگر سخن گفتن، برنامه ریزی و شعار فایده ای نداشته و دولت و ملت باید مرد میدان باشند.

 

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان با اشاره به اینکه موشک های که ساخته می شوند برای تجاوز به کشورها نبوده و اسلام نیز اجازه ارتکاب چنین عملی را نمی دهد، افزود: این موشک ها برای دفاع بوده و وجود این موشک ها واجب است. رهبرمعظم انقلاب اسلامی در جمع مداحان فرمودند برخلاف سخن برخی ناآگاهان یا خائنان، دنیای امروز هم دنیای موشک است و هم دنیای مذاکره؛ یعنی باید قوی، مجهز و قدرت دفاع از خود را داشته باشیم تا بتوانیم مذاکره کنیم.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه دشمنان افراد فرصت طلب و قدرت خواهی هستند که حرف حساب را متوجه نمی شوند و باید قوی باشیم تا در میز مذاکرت بتوان از حقوق خود دفاع کرد، گفت: موشک های بالستیکی که در اختیار داریم بسیار قدرتمند و دقیق بوده و توان دفاعی کشور محسوب می شوند؛ قطعنامه را آقای وزیر امور خارجه  پاسخ داده و گفت که تنها در زمینه کلاهک های هسته ای محدود هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب اسلامی فرمودند و خواسته فرد فرد ملت ایران است، ان شاءالله بر این اقتدار دفاعی روز به روز باید افزوده شود.

 

امام جمعه اهواز درخصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: باید از خارج مأیوس بود و به وسیله نیروهای ملت اقتصاد را فعال کرد تا از رکود خارج و توان اقتصاد افزایش پیدا کند؛ تأمین امنیت غذایی کشور یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی است که رهبرمعظم انقلاب به آن اشاره کردند.

 

وی با بیان اینکه برای تأمین امنیت غذایی کشور باید به سراغ روستاهای خوزستان رفت؛ چراکه از آب، زمین های حاصلخیز، انرژی آفتاب برخوردار هستند، ادامه داد: برای امنیت غذایی کشور دست جوانان بیکار عشایر لر و عرب که در روستاهای خوزستان  زندگی می کنند را  باید گرفت و آموزش داد و مقداری کمک به آنها تزریق کرد تا در جهت دامداری، پرورش طیور، آبزیان، محصولات زراعی، باغی و لبنی و دیگر موارد فعالیت کنند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ان شاءالله متعهد  می شویم که این کار را به پیش خواهیم برد ادامه داد:  شخصاً دست مسؤولی را  که صادقانه به پا خیزد و فرمان رهبرمعظم انقلاب اسلامی یعنی در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام و  عمل کند، می بوسم. بنده بسیار مشتاقم که به عنوان یک خدمتگزار ناقابل در خدمت مردم و مسؤولان در روستاها فعالیت کرده و به این طرح کمک کنم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: این مسأله را تکلیف شرعی خود دانسته  و هرکس از مؤمنان که کمک مالی کرده  و مسؤولان، بودجه و طرح به این امر اختصاص دهند، بنده پشت سرشان و خدمتگذار آنان بوده و  روستا به روستا در خدمت آنها می روم؛ ما امیدواریم بتوانیم همانگونه که امام فرمود عشایر ذخایر ملت هستند، ان شاءالله این مسأله را محقق کنیم.

 

زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان گرفتن دست خلق را یکی از شریط استجابت دعا در ماه رجب، شعبان و رمضان برشمرد و ابراز داشت: عبادت اصلی خدمت به مردم در حد توان است هرچقدر که در توان باشد بر ما واجب است که به خلق کمک کنیم./9453/202/ب1

ارسال نظرات