۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۲۴۸۱۰
استاد حوزه علمیه:

اعتکاف نقش مهمی در تربیت جوانان دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه علم‌الهدی گفت: اعمال دینی مثل اعتکاف تأثیر مثبتی بر روی قشر جوان داشته و هرگاه ایام رجب آغاز می‌شود ذهن‌ها به سوی اعتکاف جلب می شود.
حجت الاسلام وحيد مرادزاده

حجت الاسلام مرادزاده مدیر مدرسه علمیه علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام اعتکاف گفت: به طور کلی ایام اعتکاف شور و ذوق فراوانی را در بین مردم به وجود آورده که اوج آن را می‌توان در ماه رجب مشاهده کرد.

 

وی ادامه داد: برای مردم شهرهای بزرگ که در این عصر غرق در مسائل دنیوی و فضاهای اینترنتی و مجازی هستند خوب است که چند روز در سال را هم که شده از دنیای مادی جدا شوند و به سوی خالق خود بروند.

 

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا قشر جوان را به سوی مساجد کشاند تاکید کرد: اعمال دینی مثل اعتکاف تأثیر مثبتی بر روی قشر جوان داشته و هرگاه ایام رجب آغاز می‌شود ذهن‌ها به سوی اعتکاف جلب می شود.

 

حجت الاسلام مرادزاده با بیان اینکه آداب اعتکاف مهم است اظهار داشت: اگر کسی روز اول و دوم نیت اعتکاف کند روز سوم بر او واجب می‌شود و نمی‌تواند مکان را ترک کند، این مراسم باید در مسجد جامع شهر برگزار شود و در طول این مراسم خواندن قرآن و دعا و گرفتن روزه بسیار سفارش می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در رشد مسائل دینی و اجتماعی یادآور شد: نکته مثبت انقلاب ایران که از سوی امام خمینی(ره) صورت گرفته این است که به تمام نقاط دنیا نشر پیدا کرد و کشور ما توانسته تأثیر مثبتی هم در داخل و هم در خارج از کشور بگذارد و این در حالی است که در دوران قبل از انقلاب شاهد آن نیستیم.

 

استاد اخلاق حوزه با بیان تأثیر روحانیت در مسائل دینی خاطر نشان کرد: قشر روحانیت سعی کرده در این سال‌ها نقش بسزایی در نشر امور دینی داشته باشد و دراین راه با نواقصی هم روبرو بوده که به مرور زمان برطرف شده است.

 

وی در پایان گفت: در امور مذهبی و دینی مساجد در جذب جوانان ضعیف عملکرده و بیشتر مراکز علمی و آموزشی محل تجمع جوانان شده و این امر به خاطر آن است که سطح قشر جوان بالا رفته است ،پس باید از طریق وسائل ارتباطی این قشر را به سوی مسجد هدایت کنیم./9591/302/ب1

ارسال نظرات