۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۲۵۲۷۸
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب شاهد:

تربیت مبلغ در حوزه دینی، از مهم‌ترین نیازهای جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شاهد، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و نیازهای جامعه در حال حاضر تربیت مبلغ در حوزه دین است؛ بنابراین همه افراد جامعه باید در این عرصه قدم بگذارند تا بتوانیم مبلغان تاثیرگزاری را تربیت کنیم.
مدرسه علميه زينب شاهد

معصومه فراهانی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: با توجه به اینکه ما در یک جامعه اسلامی و شیعی زندگی می‌کنیم و یکی از مهترین اولویت‌ها و نیازهای جامعه در حال حاضر تربیت مبلغ در حوزه دین است؛ از این رو همه افراد جامعه باید در این عرصه قدم بگذارند تا انشاءالله بتوانیم مبلغان تاثیرگزاری را تربیت کنیم.

 

وی در رابطه با کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه گفت: عالم طلبگی عرصه ای است که زمینه فعالیت در آن زیاد است، البته منوط بر اینکه شخص طلبه در طول دوره تحصیل از لحاظ علمی و معنوی روی خودش کار کرده باشد و بعد از چند سال علم آموزی و تلاش، بتواند در زمینه علاقه خود فعالیت داشته و مبلغ خوبی برای جامعه باشد.

 

فراهانی در ادامه افزود: همچنین بانوان طلبه می‌توانند در زمینه تدریس، پژوهش، تالیف کتاب، مقاله نویسی و ارائه پایان نامه باتوجه به ظرفیت و توامندی‌های خود حضور فعال و تاثیرگزار داشته باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شاهد اظهار داشت: محیط آرام و فضای معنوی این مدرسه علمیه، سبب جذب بانوان طلبه و استقبال آنها از این مدرسه شده و همچنین تعامل بین طلبه‌ها در امور درسی، پژوهشی و فرهنگی حس صمیمیت خاصی بین آنها ایجاد کرده است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: همه ما در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شاهد سعی داریم رابطه دوستانه‌ای با طلبه‌ها برقرار کنیم، چرا که همگی خود را به عنوان خدمتگزار طلبه‌ها برای ایجاد محیطی امن و آرام برای تحصیل آنها می‌دانیم.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شاهد بیان داشت: ظرفیت و شرایط پذیرش این مدرسه علمیه بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بوده؛ بنابراین ثبت نام مدارس علمیه تا 31 فروردین 95 ادامه دارد.

 

فراهانی ابراز داشت: برای ایجاد نشاط و پویایی در طلبه‌ها، هرساله اردوهای زیارتی قم، مشهد مقدس و بازدید از اماکن متبرکه را اعمال می‌کنیم.

 

وی افزود: همچنین سایر برنامه‌های علمی، فرهنگی و تفریحی را در کنار برنامه‌های درسی طلبه‌ها برگزار می‌کنیم؛ دوره های آموزشی کامپیتر، زبان انگلیسی، خیاطی، مکالمه عربی، قرآن، حفظ، روخوانی و روان‌خوانی از دوره‌های برگزار شده در این مدرسه می‌باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شاهد در پایان خاطرنشان کرد: این مدرسه در سال 1370 تاسیس و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صورت رسمی مصوب شد./966/302/ب3

ارسال نظرات