۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۲۵۴۶۱

ثبت نام مدارس علمیه خواهران تهران تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: ثبت نام در سطوح 2 و 3 تا سی و یکم فروردین و سطح 4 تا هجدهم خرداد تمدید شد.
تمديد ثبت نام مدارس علميه خواهران

منصوره ازغندی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره تمدید ثبت نام حوزه‌ها و مدارس علمیه خواهران، گفت: ثبت نام حوزه‌ها و مدارس علمیه خواهران در سطوح 2 و 3 (کارشناسی و کارشناسی ارشد) تا سی و یکم فروردین 95 از طریق سایت www.whc.ir ادامه دارد؛ همچنین ثبت نام سطح 4 تا هجدهم خرداد ماه تحت شرایطی، تمدید شده است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: ملاک ما در پذیرش، داشتن سه برابر ظرفیت داوطلب است؛ بعد از آن در شرایطی که مدرسه ای به سه برابر ظرفیت نرسیده باشد، به صورت موردی و با هماهنگی استان و مرکز، سامانه به طور استثناء و موردی فعال خواهد بود که بعضی از مدارس می‌توانند به صورت داخلی از طریق سامانه پذیرش اینترانتی البته تا قبل از انجام مصاحبه‌ها، ثبت نام کنند.

 

ازغندی درباره اهمیت تحصیل خواهران در حوزه‌های علمیه، گفت: با توجه به اینکه بانوان جامعه به عنوان همسر و مادر، نقش موثری در مسائل جامعه دارند، بنابراین وقتی در سیر یک برنامه هدفمند دینی، معنوی، آموزشی و معارفی قرار بگیرند، قطعا اثرات مفیدی بر آن خواهند گذاشت.

 

وی در رابطه با کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه ابراز کرد: با توجه به اینکه مدرک بانوان طلبه مورد تایید وزارت علوم است، این بانوان پس از فارغ‌التحصیلی مدارس علمیه می‌توانند در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل داده و یا در حوزه تدریس، تبلیغ و پژوهش توانمندی‌های خود را به عرصه ظهور درآورده و فعالیت‌های مفیدی در اجتماع داشته باشند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران تهران بیان داشت: امام صادق (ع) می‌فرمایند: إِذَا أَرَادَ اللَّهُ‏ بِعَبْدٍ خَیْراً فَقَّهَهُ فِی الدِّین؛ اگر خدا به بنده‌ای اراده خیر کند، او را در دین خود فقیه و دانا قرار می‌دهد.

 


وی در پایان با اشاره به این روایت خاطرنشان کرد: کسی که عالم و واقف به احکام دینی، مسائل شرعی و حدود الهی است، واسطه خیر برای خود و اطرافیانش که با وی در ارتباط هستند، می‌شود./966/302/ب1

ارسال نظرات