۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۲۳۵۶۸
پانزدهم اردیبهشت‌ماه؛

همایش «مطهری‌ شناسی» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی گفت: پانزدهم اردیبهشت‌ماه جاری، هم‌زمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، همایش مطهری‌ شناسی از سوی سپاه استان در بجنورد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام حسین زحمت کش- نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  از برگزاری همایش مطهری‌ شناسی به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان خبر داد و افزود: این همایش به همت سپاه خراسان شمالی صبح روز چهارشنبه، پانزدهم اردیبهشت‌ماه جاری در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه همایش مزبور به صورت محوری و با شرکت بیش از دو هزار و 500 نفر از اعضای شورای فرماندهی نواحی بسیج، فرماندهان پایگاه‌ها و تیپ مردم پایه سپاه خراسان شمالی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در همایش مطهری شناسی در مرکز استان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تقوی‌مقدم، جانشین معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سخنرانی محوری سخنرانی خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش ادامه داد: در همایش مطهری شناسی از بیش از 50 نفر از مدیران و مربیان عقیدتی، سرگروه‌ها، سرمربیان صالحین، فرماندهان نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها تجلیل و قدردانی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه همایش مزبور یکی از برنامه‌های محوری گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان است، اضافه کرد: از یازدهم تا هفدهم اردیبهشت‌ماه به مناسبت سالگرد شهادت شهید مطهری به عنوان هفته آموزش عقیدتی سیاسی در سپاه نام‌گذاری شده است.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با اشاره به اینکه هدف از نام‌گذاری این هفته تلاش برای حفظ و حراست از اعتقادات عموم مردم به ویژه بسیجیان و نیروهای سپاه است، افزود: نسل جوان کشور امروز به ارتباط بیشتر با اندیشه‌های ناب بزرگانی چون شهید مطهری نیازمند است.

 

وی تصریح کرد: ترویج و تبیین افکار و اندیشه‌های والای شهید مطهری در جامعه اسلامی تأثیر شگرفی در سبک زندگی، آفت زدایی از انقلاب و نظام، مقابله با اندیشه‌های التقاطی، مقابله و مواجهه به تهاجم نرم دشمنان و اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور دارد ازاین‌رو باید شناخت و معرفت نسبت به افکار و نظریه‌های این اندیشمند بزرگ در جامعه اسلامی افزایش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی با بیان اینکه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در مجموع 90 عنوان برنامه محوری در سطح نواحی سپاه استان برگزار می‌شود، گفت: دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها، غبارروبی مزار شهدا، محفل انس با قرآن کریم، نشست‌های بصیرتی، برگزاری جلسات اخلاق در رده‌های مختلف بسیج، مسابقات ورزشی، هم‌اندیشی مربیان و هادیان سیاسی و غیره برخی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای برگزاری در هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان به شمار می‌روند.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، اظهار کرد: شنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه و نخستین روز از هفته عقیدتی سیاسی با عنوان «شهید مطهری، تفکر و عمل انقلابی»، دومین روز با عنوان «شهید مطهری، اقتصاد مقاومتی و اسلامی» و دوشنبه، سومین روز از هفته عقیدتی سیاسی سپاه با عنوان «شهید مطهری و مؤلفه‌های تفکر انقلابی» نام‌گذاری شده است.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش ادامه داد: همچنین سه‌شنبه، چهارمین روز این هفته با عنوان «شهید مطهری و مفهوم اقتصاد مقاومتی»، چهارشنبه با عنوان «شهید مطهری، آثار و نتایج تفکر و عمل انقلابی» و پنج‌شنبه با عنوان «شهید مطهری، فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی» نام‌گذاری شده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در ایام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه برنامه‌های تربیتی و آموزشی متناسب با عنوان هر روز با رویکرد تربیت‌محوری، معنویت‌افزایی و جامه عمل پوشاندن به شایستگی‌های پاسداری در استان برگزار می‌شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات