۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۲۳۶۵۵
امام جمعه شیروان:

اقتصاد مقاومتی روزنه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن را می‌بندد

امام جمعه شیروان با بیان اینکه یکی از روزنه‌های نفوذ دشمنان به کشور استفاده از تحریم است، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری روزنه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را می‌بندد.
حجت الاسلام کوثری- امام جمعه شیروان

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به لزوم اقدام عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دولت، مسؤولان و اقشار گوناگون مردم، اظهار کرد: واقعیت آن است که رهبر معظم انقلاب از حدود 10 سال پیش موضوع اقتصاد مقاومتی و نیاز کشور به این رویه اقتصادی را مطرح کردند اما در این سال‌ها متأسفانه در عرصه عمل اقدام چندانی برای تحقق این مطالبه و نیاز ضروری کشور صورت نگرفت.

 

وی با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته غالب فعالیت‌هایی که به نام اقتصاد مقاومتی انجام می‌شد شعاری، تبلیغاتی و نمایشی بود، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به این موضوع، امسال را به عنوان سال اقدام و عمل درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری و بر عملی کردن این مهم تأکید کردند.

 

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه تأکید رهبری بر اقدام و عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی نوعی اتمام حجت برای دوری از فعالیت‌های شعاری و نمایشی در این زمینه است، خاطرنشان کرد: بر این اساس امسال همه باید به شعارها در مورد اقتصاد مقاومتی خاتمه داده و وارد عرصه عمل شوند.

 

وی با اشاره به اینکه مسؤولان و دولت‌مردان نیز باید به صورت اصولی وارد عرصه عملی درباره اقتصاد مقاومتی شده و زمینه مشارکت مردم در تحقق شعار سال را فراهم کنند، تصریح کرد: وظیفه دولت، اقدام و عمل درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی است تا از این طریق اقتصاد و سایر بخش‌های کشور مقاوم شده و نظام اسلامی بتواند در برابر دشمنان ایستادگی کند.

 

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه یکی از روزنه‌های نفوذ دشمنان به کشور تحریم است، اضافه کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری روزنه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را می‌گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان تصریح کرد: در طول حدود چهار دهه گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی ثابت شده که دشمنان در بخش تهدیدهای نظامی نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند این در حالی است که دشمنان نیز با درک این واقعیت توان و تمرکز خود را بر روی سایر بخش‌ها ازجمله اقتصاد و فرهنگ گذاشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام کوثری با تأکید بر اینکه دولت می‌بایست با اشتغال‌آفرینی و کاهش بیکاری زمینه مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کند، گفت: مردم ایران اسلامی همواره حضور در صحنه و پای کار بودن خود را اثبات کرده‌اند و درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی نیز اگر مقدمات و اوضاع برای آن‌ها مهیا شود بدون شک حماسه اقتصادی خلق خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی ایجاد یک شغل ثوابی معادل هزار رکعت نماز شب دارد، اظهار کرد: برای حفاظت و حراست از نظام اسلامی و حریم دین و ولایت باید در کشور با تقویت کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی شغل ایجاد کرده و معیشت مردم را بهبود دهیم.

 

حجت‌الاسلام کوثری ادامه داد: بر اساس تعالیم بزرگان، فقر و درماندگی گاهی اوقات انسان را به کفر و بی‌دینی می‌کشاند ازاین‌رو اگر با ایجاد اشتغال، جلوی فقر در جامعه گرفته شود درواقع جلوی بی‌دینی و روی‌گردانی از اسلام گرفته می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه درزمینهٔ فرهنگی نیز دشمنان اولویت خود را تضعیف بنای اعتقادی و دینی جامعه اسلامی ایران تعیین کرده‌اند، افزود: ازاین‌رو هر اندازه که در بخش فرهنگ و مذهب و به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی فرهنگ دینی در جامعه هزینه شود درواقع سرمایه‌گذاری برای تضمین آینده نظام اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام کوثری ادامه داد: زمانی که دین مبین اسلام و آموزه‌های الهی آن در جامعه حاکم و بارور شده و اجتماع و جامعه بر مبنای تعالیم آسمانی شکل گیرند بدون شک از ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی کاسته شده و اخلاق اسلامی بر مردم و بخش‌های گوناگون کشور حاکم می‌شود./9314/302/ب3

ارسال نظرات