۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۲۴۳۵۹
امام جمعه بروجرد:

حیات ملت در گرو کسب علم و دانش است

امام جمعه بروجرد کسب علم و دانش را مایه پیشرفت و تعالی دانست و گفت: حیات ملت در گرو علم و دانش است و باید در کنار تعلیم به بحث تهذیب نیز پرداخته شود.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در همایش روز معلم که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: خداوند متعال در نخستین آیات نازل شده قرآن بر پیامبر اسلام(ص) نخستین پایه های دین اسلام را بر تعلیم و تربیت و زدودن جهل و نادانی بنیان نهاد.

 

وی با بیان اینکه کسب علم و دانش برای رشد و ترقی انسان نیاز است، افزود: معلم در این راستا رسالت سنگینی بر دوش دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی را شغل انبیا خواند و اظهار داشت: پیامبران معلم بشریت هستند و بر كرسی هدایت بشر نشسته اند.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال نخستین معلم انسان برای حركت به سوی كمال در مكتب اسلام است، اظهار داشت: معلمان باید قدر و منزلت خود را بدانند و در این عرصه صبر و پشتکار داشته باشند.

 

امام جمعه بروجرد در ادامه با بیان اینکه معلمی شغل و حرفه نیست، خاطرنشان کرد: معلمی جلوه ای از قدرت بی انتهای الهی ویژه ذات اقدس الهی است.

 

وی از معلمی به عنوان هنر، ذوق و توانمندی یاد کرد و گفت: معلمان در امر تعلیم و تربیت باید با ذوق و استعداد به دنبال پرورش نسلی جوان، آگاه، متدین و موفق باشند.

 

حجت الاسلام ترابی حیات جامعه را وابسته به علم و دانش خواند و اظهار کرد: معلمی كه بتواند فردی را با تعلیم و تربیت به راه راست هدایت كند، همه مردم جهان را احیا و زنده كرده است.

 

امام جمعه بروجرد در پایان بیان داشت: علم و دانش ملت را از مرگ و نیستی نجات می دهد و به سوی تعالی و پیشرفت هدایت می کند./9451/202/ب2

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات