۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۶۹۱
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

خوبی در برابر بدی از مکارم اخلاق است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: انسان باید در برابر بدی دیگران خوبی را مقدم بدارد و تلافی در برابر بدی نکند و این امر از مکارم اخلاق است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم، امروز در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای نورانی مکارم الاخلاق از خداوند درخواست می‌کنند که بارالها مرا تأیید کن تا کسی را که محرومم کرده با بخشش جواب او را بدهم و با کسی که با من قطع رابطه کرده پیوند حاصل کنم.

 

وی افزود: این‌ دعا بیانگر آن است که انسان در برابر بدی دیگران خوبی را مقدم بداند و تلافی در برابر بدی نکند و این امر از مکارم اخلاق است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری با اشاره به اینکه اگر کسی با ما قطع رابطه کرد ما نباید با او مقابله به مثل و با او قطع رابطه کنیم، بیان داشت: از اخلاق و صفات نیکو آن است که انسان در برابر بدی، بدی نکند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه نیکی کردن در برابر کسی که با انسان قطع رابطه کرده روایات بسیاری آمده است، ابراز کرد: امام حسین(ع) فرمودند کسی توانایی بیشترین پیوند را با دیگران دارد که با کسی که با او قطع رابطه کرده پیوند برقرار کند.

 

وی افزود: در روایت دیگری از پیامبر(ص) آمده است که فرمودند آیا خبر ندهم که بهترین صفت در دنیا و آخرت چه صفتی است، کسی که دیگری با او قطع ارتباط کرده رابطه بر قرار کند و کسی که او را محروم کرده به او بدهد، کسی که به او ظلم کرده او را عفو کند./202/813/ب1

ارسال نظرات