۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۲۴۸۹۴

كتاب چراغ جان در شبستر رونمايي شد

همزمان با همايش ملي بزرگداشت شيخ محمود شبستري درشهرستان شبستر، كتاب چراغ جان اثر محمد طاهري خسروشاهي رونمایی شد
گلشن راز، شیخ محمود شبستری چراغ جان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، كتاب «چراغ جان» حاوي پژوهش هاي متاخران حوزه فرهنگ و ادب ايران زمين درباره زندگي، شخصيت و انديشه هاي شيخ محمود شبستري امروز در همايش ملي بزرگداشت اين عارف نامی جهان اسلام در شهرستان شبستر آذربايجان شرقي رونمايي شد.


بنابر این گزارش، اين كتاب علمی به كوشش محمد طاهري خسروشاهي گردآوري و تاليف شده و از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با شمارگان يك هزار جلد به چاپ رسيده است. 


همايش ملي بزرگداشت شيخ محمود شبستري امروز با حضور جمعی از شخصيت هاي استاني و ملي در زادگاه آن عارف تاریخ جهان اسلام برگزار شد که هدف گراميداشت هفتصدمين سالگرد ثبت تاليف گلشن راز از سوي يونسكو بوده است.


این همایش با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سخنرانی جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه، امام جمعه شبستر و جمعی از فرهیختگان عرفان و ادب آذربایجان همراه بود.


گفتنی است، سعدالدّين محمودبن امين‌الدّين عبدالكريم‌بن يحيي شبستري معروف به شيخ محمود شبستري يكي از عارفان و شاعران سدهٔ هشتم هجري‌ است. با توجه به مطالب مندرج در كتاب روضات الجنان جلد 2، وي معاصر شيخ بابا ابي شبستري (متوفي به سال 740) بوده و در همان سال فوت كرد./935/203/ب2

ارسال نظرات