۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۲۵۴۳۸
امام جمعه شهرستان قرچک:

پیشرفت با جدایی از دین و عدم پایبندی به ارزش‌ها محال است

امام جمعه شهرستان قرچک با بیان این‌که برخی افراد در داخل کشور می گویند که اگر پیشرفت می خواهید باید از دین، عفت و حجاب فاصله بگیرید، به ارزش‌ها پایبند نباشید و حتی زبان خارجه یاد بگیرید، گفت: اینها چیستی پیشرفت و ترقی را نمی‌فهمند.
حجت الاسلام اسماعیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی، امام جمعه شهرستان قرچک، شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در یادواره شهید علی مبارک که در پردیسان جنب مسجد فاطمه الزهرا(س) با حضور آحاد مردم برگزار شد، گفت: در اسلام دو تفکر و عقیده در اجرای دین و حفاظت بقای دین نقش دارد، یکی در اجرا و دومی در بقاء، آن اصلی که در بقاء دین نقش دارد و ضامن اجرای دین است، ولایت نام دارد و آن تفکری که باعث بقاء دین است، شهادت نام دارد.

 

وی ادامه داد: هرچه از دین داریم به برکت همین دو عقیده است، غدیر تثبیت کننده اصل اولی و عاشورا تثبیت کننده اصل دومی است، اگر غدیر رخ نمی داد و عاشورا اتفاق نمی افتاد رسالت همه انبیاء ابتر می ماند.

 

رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک با طرح این سوال که 123999پیامبر به چه هدفی آمدند، تصریح کرد: پیامبران آمدند تا زمینه ساز رسالت نبی اکرم(ص) باشند، در واقع همه رسالت ها زمینه ساز و مقدمه بودند.

 

وی با بیان اینکه نبی اکرم(ص) با پیشرفته ترین تفکر و اندیشه عالم بشری با معجزه عظیم آمد اما جان رسالتش چیست؟، بیان کرد:‌ خداوند به آن حضرت وحی می‌کند که 23 سال قرآن بر تو نازل شد اما اگر ابلاغ آخری را به مردم نرسانی کارت ناتمام باقی خواهد ماند و آن انتصاب ولایت امام علی(ع) بود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی اضافه کرد: رسالت پیامبران خلاصه شد در انتصاب ولایت و انتصاب ولایت که ضامن اجرای دین بود نیاز به یک پشتیبان قوی داشت، یک ضمانتی که اصل دین را حفظ کند، این اصل را در پیام سیدالشهدا(ع) می بینیم، عزت آفرین دنیای بشریت حسین بن علی(ع) است.

 

وی با بیان اینکه  امروز دنیا می فهمد که منطقی را که امام حسین(ع) به جامعه بشریت عموما و به جامعه اسلامی خصوصا داد چه منطقیه و چقدر مفید و موثر است، اگر امروز بشریت آگاه می گوید هیهات منا الذلة‌ از کجا آورده؟ آیا با پیشرفت علم به این جا رسید؟.

 

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: آفریننده عزت این منطق «هیهات منا الذلة‌» این طور می فرمایند که اگر بناست دین نماند جز با کشتن من و عزیزانم پس ای شمشیر ها ما را در بر گیرید؛ بنابراین غدیر تثبیت کننده ولایت و عاشورا تثبیت کننده شهادت است.

 

وی با بیان اینکه این دو اصل یکی ضامن اجرا و دیگری ضامن بقاء، این دوم ضامن را چه کسی داد؟، تصریح کرد: حسین(ع) و یاران ایشان، یاران حسین(ع) چه کسانی هستند، فقط 72تن، نه محمد علی مبارک و تمام شهداء در طول تاریخ یاران امام حسین(ع) هستند و چه مقامی از این بالاتر و برتر است.

 

امام جمعه شهرستان قرچک ادامه داد: امروز دنیا به فناوری دانش هسته ای می نازد بزرگان مملکت هم تمام هم و غمشان این مطلب است و آنقدر برایشان مهم بود که این مذاکرات پیش آمد دانش هسته ای چقدر می ارزد؟ چه فن با ارزشی است؟ نتیجه این دانش پیشرفته چیست؟ بهتر زیستن است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه آیا این فناوری مهم است یا فناوری که در دل اسلام است و همه استکبار را به زانو در آورده؟ گفت: دنیای استکبار استبداد و استعمار امروز با چه چیزی از اسلام مخالف است، آیا به خاطر علم، خاک، آب و دانش هسته ای ما مخالف است؟ نه آنها با تفکر الهی ما مخالف هستند.

 

وی اضافه کرد: دنیای استکبار به خاطر این با اسلام مخالف است که اگر مسلمانان علمشان و عقلشان بر محور دینشان و علم الهی مترقی شوند دیگر دنیا حرفی برای گفتن نخواهد داشت، چرا؟ چون آنوقت دنیا می شود دنیایی هدفمند، علم و پیشرفت نیز هدفمند می‏شوند.

 

رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک خاطر نشان کرد: امروز همه بشریت در دنیا به همه قسمت و بخش از تخصص های عالم که خواستند رسیداند اما با همه دانش ها و علمشان به بن بست رسیده اند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی بیان کرد: عده ای در داخل می گویند که اگر پیشرفت می خواهید باید از دین، عفت و حجاب فاصله بگیرید و خیلی به ارزش ها پایبند نباشید یا اینکه برای پیشرفت زبان خارجه یاد بگیرید، اینها نمی فهمند پیشرفت و ترقی در چیست.

 

داشته های علمی بدون دین ثمره ای ندارند

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه به برکت خون شهدا، انقلاب و امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و روشن دلی علما با بصیرت ما، امروز به جایی رسیده ایم که همگان بر این باورند که همه داشته های علمی بدون دین ثمره ای ندارند، ابراز کرد: آنچه که زندگی و علم را هدفمند می کند دین است.

 

وی ادامه داد: برادران و خواهران به دین‏تان و پیامبرتان و امام‏تان و زندگی‏تان افتخار کنید، آن ارزش های انسانی که در میان خانواده های اسلامی است در غرب کیمیا است و خیلی باید زمان بگذرد تا آنها بتوانند به ما برسند.

 

امام جمعه شهرستان قرچک افزود:‌ شهید هاشمی نژاد هشدار داد، من از آنجایی می ترسم که دنیای غرب با علم و عقلش به حقیقت اسلام پی ببرد آن وقت مسلمانان به تقلید از آنها بگویند چون آنها اسلام را تایید کردند و گفتند که اسلام موثر، مفید وسعادت بخش است؛ بنابراین ما هم به اسلام پناه می آوریم ولی این پناهنده‏گی دیگر هیچ ارزشی ندارد.

 

وی با بیان اینکه دنیا باید از ما بیاموزد و پس از ما به سعادت، عزت، شرافت و عدالت برسد نه ما دنباله روی دنیای غرب باشیم، اظهار داشت: ترس دشمنان از اسلام بخاطر دو اصل شهادت و ولایت است و این دو اصل محصول ایمان راسخ است؛ بنابراین تمام سرمایه ما ایمان  است، ایمان ما را در هشت سال دفاع مقدس ب پیروزی رساند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی خاطر نشان کرد: مسؤولان کلان دولت، مجلس و نظام ما باید چشمانشان را خوب باز کنند و باور داشته باشند که قدرت این نظام، ملت و قدرت رهبر معظم انقلاب فقط ایمان به خداست یعنی اعتقاد راسخ به دین محمد(ص) است.

 

پایبندی به اقتصاد مقاومتی اسلامی و ایستادگی در مقابل اقتصاد دنیا

حجت الاسلام اسماعیلی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب چقدر تکرار، تأکید و توصیه به همگان کرد که اگر هدف ما مقدس باشد و اگر اصل حرکت ما دین و ایمان باشد و اگر پایبند به تفکر اسلام ناب باشیم نباید از دنیا هراس داشته باشیم اما خیلی ها باز می ترسند، چون ایمان ندارند و به ایمان مات هم اعتقاد ندارند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت و شهادت این ملت، استکبار را به زانو در آورد، ابراز کرد: سالهای سال رهبر معظم انقلاب فرمودند، تنها راه برون رفت از چالش های اقتصادی، پایبندی ما به اقتصاد مقاومتی یعنی همان اقتصاد مقاومتی است.

 

امام جمعه شهرستان قرچک افزود: امسال ایشان دوباره مسأله را اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل خواندند یعنی تا الان که اقدام نکردید از حالا اقدام کنید باز هم چه اقدامی کردند؟ چه حرکتی انجام شد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه باید به اسلام و همه دستوراتش ایمان داشت و آن را باور داشته باشیم، ابراز کرد: اعتقاد داشته باشیم که اسلام و دین همه دستورات مدرن را در اختیار ما قرار می دهد، با پایبندی به اقتصاد مقاومتی اسلامی می توان در مقابل اقتصاد دنیا ایستاد.

 

وی افزود: اگر استقلال معنا دارد، استقلال و عزت  از کجا پیدا می شود، صدر اسلام با آن مظلومیت پیامبر(ص) ایستادگی کردند، در طول تاریخ کدام یک از ائمه معصوم(ع) به اندازه ما فرصت، زمینه و قدرت داشت که ما داریم، این قدرت را شهداء، امام(ره) و اعتقاد راسخ مرد وزن مسلمان ایران به ما داده است.

 

رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک خاطرنشان کرد:  37سال از انقلاب گذشته باید همه باور داشته باشیم انقلاب ما انقلاب فرهنگی و عقیدتی بود و یک هدف بیشتر نداشت و آن پیاده کردن اسلام بود.

 

وی با بیان اینکه پیاده کردن اسلام نماز، روزه و تلاوت قرآن نیست، ابراز کرد: دشمن امروز فقط این ها را می خواهد همان اسلام ابوسفیانی و آل سعودی؛ ولی به کوری دشمنان نه تنها شیعیان امروز بیدار شدند بلکه بسیاری از مسلمانان در دنیا بیدار شدند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان گفت: آن روز نزدیک است که تمام دنیا شهادت به یکتایی خدا و رسالت پیامبر(ص) و ولایت امامت امام علی(ع) دهند، باور داشته باشیم انقلاب ما زمینه ساز انقلاب حضرت بقیه الله(عج) است، یعنی حاکمیت جهانی اسلام ناب محمدی(ص) است./875/پ201/ی

ارسال نظرات