۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۲۶۲۹۶
معاون فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران کشور خبر داد؛

انس ۵۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران با قرآن کریم

معاون فرهنگی، اجتماعی بنیاد شهید و ایثارگران گفت: از جمعیت 3 میلیون نفری ایثارگر کشور، ۵۰۰ هزار نفر با قرآن مأنوس شده‌اند و هر سال مسابقات قرآنی در سطح استان‌ها و کشور برگزار می‌شود.
حجت الاسلام موذنی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سیدحسن مؤذنی، معاون فرهنگی، اجتماعی بنیاد شهید و ایثارگران در افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاهیان کشور امروز ۲۲ اردیبهشت در هتل تابان مشهد گفت:‌ از جمعیت سه میلیون نفری ایثارگر کشور، ۵۰۰ هزار نفر با قرآن مأنوس شده‌اند و هر سال مسابقات قرآنی در سطح استان‌ها و کشور برگزار می‌شود.

 

وی افزود: از این تعداد ۴۷۰ نفر حافظ کل در جامعه ایثارگری وجود دارد، افزود: طبق سخنان رهبر معظم انقلاب باید ۱۰ میلیون حافظ داشته باشیم که در حال حاضر ما در وضعیتی خوبی هستیم و باید بیشتر در این عرصه وارد شد.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی بنیاد شهید و ایثارگران تصریح کرد: آنچه مهم است عمل به قرآن و حرکت کردن در این مسیر است و باید در معرض تابش انوار الهی خودمان را قرار داده و به این دستورات عمل کنیم تا به تقوا برسیم و قرآن نباید تنها شعار باشد.

 

حجت‌الاسلام مؤذنی در ادامه روز جانباز و شهداء را گرامی دانست و گفت: ما هم باید رهروی مسیرقرآن باشیم چرا که در این کتاب الهی تحریفی صورت نگرفته است.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قرآن تنها کتابی است که به اعتقاد تمام علماء و دانشمندان تحریفی در آن صورت نگرفته است ولی دیگر ادیان کتابشان را تحریف کردند و از کتابشان استفاده ابزاری کرده و آیاتی که به ضررشان بود را کنار گذاشتند.

 

رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای تکمیل برنامه‌های فوق برنامه خانواده شاهد و ایثارگر  فعالیت‌های قرآنی است که به همت دانشگاه فردوسی و بنیاد شهید و ایثارگر شروع شده است.

 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: متسابقان این مرحله، ۱۱۲ نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی مسابقات قرآن دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور هستند که در رشته‌های حفظ یک، پنج و ۲۰ جزء و حفظ كل و ترتيل ويژه بانوان و آقايان و رشته قرائت تنها برای‌ آقایان طی روزهاي ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه به رقابت می‌پردازند.

 

صدیقی گفت: سیاست‌گذاری کلی برای عزیزان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها خدمت بی‌منت و البته حمایت هدفمند از آنان در دانشگاه‌ است و باور داریم که توانمندی آنها باید به فعلیت برسد و اگر عزیزان شاهد و ایثارگر در بعد معنوی و ایثار خدمات کاملی داشتند در عرصه پیشرفت علمی نیز نقش جدی دارند.

 

وی افزود: یکی از بهترین روش‌ها برای تکمیل فوق برنامه دانشجویان شاهد و ایثارگر  برنامه‌های قرآنی  است و آمار دقیقی از توانمندی‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر در عرصه قرآنی نبود؛ به همین دلیل فراخوانی را به دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام کردیم تا بتوانیم توانمندی این دانشجویان در عرصه‌های قرآنی شناسایی شود.

 

وی با بیان این مطلب که طی این فراخوان بیش از 370 نفر از دانشجویان شاهد و ایثار گر در این مسابقه شرکت کردند، افزود: ابتدا این مسابقات در سطح دانشگاه و استان‌ها برگزار و در نهایت 112 نفر برای رقابت‌های ملی و کشوری شناخته شدند که قرار است طی دو روز 22 و 23 اردیبهشت ماه سال جاری در بخش‌های حفظ کل قرآن، جزء اول، جزء آخر و ترتیل رقابت کنند.

 

رییس سازمان امور دانشجویان کشور این مسابقه را مقدمه‌ای برای برنامه‌های بعدی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانست و تصریح کرد: معتقدیم که توانمندی‌های بسیاری در جمع دانشجویان شاهد و ایثارگر وجود دارد که باید به فعلیت درآید.

 

صدیقی تاکید کرد: معتقدیم دانشجویان شاهد و ایثاگر همان گونه که در بعد معنوی نقش در کشور نقش ایفا کرده‌اند، در عرصه‌های علمی و پژوهشی نیز دارای سرآمدی هستند.

 

معاون وزیر علوم با اشاره به این مضوع که حدود 63 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی وابسته به وزارت علوم شناسایی شده است، گفت: خوشبختانه طبق آمار مشخص شده است که روند حضور این دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی رو به افزایش است که این حضور امیدهای ما برای حضور این دانشجویان در مدیریت‌های آینده را افزایش داده است به همین دلیل برنامه‌های ما برای حمایت و هدایت آنان تغییرات جدی داشته است.

 

وی  تصریح کرد: در حال حاضر مشغول جمع آوری اطلاعاتی هستیم تا بدانیم چه میزان دانشجوی شاهد و ایثارگر در زمینه پژوهش در کشور حضور دارند تا جامعه بداند این دانشجویان در عرصه علم و فناوری نیز سرآمد هستند.

 

صدیقی خاطرنشان کرد: البته بنای ما جدا کردن این دانشجویان از سایر دانشجویان نیست؛ چراکه معتقدیم حضور آنان در میان دیگر دانشجویان نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت؛ اما درصددیم تا استعدادهای آنان مورد شناسایی قرار گیرد.

 

 گفتنی است، مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور صبح امروز، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در مشهد آغاز شد و اختتامیه آن عصر، پنج‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در هتل خورشید تابان مشهد صورت می‌گیرد./934/201/ب2

ارسال نظرات