۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۲۶۵۵۹
امام جمعه موقت نجف آباد:

ایمان به خداوند تنها راه ایستادگی در برایر هجمه های دشمنان است

حجت الاسلام ایوبی با بیان این که ایمان به خداوند تنها راه ایستادگی در برایر هجمه های دشمنان است، گفت: دشمنان با ترویج ناهنجاری ها به دنبال نفوذ در جامعه اسلامی و تضعیف ایمان افراد هستند.
حجت الاسلام ایوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، امام جمعه موقت نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، در عظمت مناجات شعبانیه و تأکید ائمه معصومین بر مداومت ذکر این مناجات، گفت: مناجات شعبانیه از جمله نجواهایی است که هم حضرت علی(ع) و دیگر ائمه معصومین بر آن مداومت همیشگی داشتند و یکی از عظمت های این مناجات شروع و خاتمه آن با صلوات است.

 

وی در ادامه درباره یکی از جریانات تاریخ ساز که سبب جلوه گری عظمت روحانیت و مرجعیت در جهان شد، افزود: واقعه تحریم توتون و تنباکو به فتوای میرزای شیرازی در جریان قرارداد رژی در زمان ناصرالدین شاه از وقایع تاریخ سازی بود که عظمت مرجعیت را در جهان تشیع به رخ جهانیان کشید.

 

حجت الاسلام ایوبی در ادامه تصریح کرد: نقطه قوت ملت ایران و جهان تشیع روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه است و این نقطه قوت کابوس اصلی دشمنان است که با بیش از 100سال تجربه در فتنه انگیزی و نقشه های مختلف در جدا کردن روحانیت از ملت هنوز نتوانسته اند.

 

وی پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام را نمونه بارز تعامل و همدلی روحانیت و ملت برشمرد و افزود: دشمنان تمام متخصصان و توان علمی خود را از طریق تبلیغات و ساخت برنامه ها و سریال ها به جنگ با فرهنگ ناب اسلامی آمده اند و تنها راه مقابله با این تهدیدات بصیرت و پیروی از ولایت فقیه است.

 

امام جمعه موقت نجف آباد از دیگر مناسبت های هفته آینده را میلاد باسعادت علی اکبر و روز جوان بیان کرد و افزود: بالاترین سرمایه هر ملتی، جوانان هستند و دشمن بیش از همه بر روی این قشر از جامعه سرمایه گذاری کرده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: مهم ترین تهدید دشمن در میان قشر جوان جامعه، رخنه در اعتقادات و باورهای جوانان است، چون دشمن به درستی می داند ایمان در کنار روحیه ایثار و فداکاری، 8 سال جنگ نابرابر را به نفع ایران رقم زد و برای بی تفاوت شدن جوانان باید روحیه ایمان و ایثار را از آنان گرفت.

 

حجت الاسلام ایوبی گسترش شبکه های مجازی در میان قشر جوان را از دیگر تهدیدات دشمن بیان کرد و گفت: جذابیتی که این شبکه ها با توجه به سن جوانان دارند، به مراتب بدتر از اعتیاد به مواد مخدر است و با استفاده از همین برنامه ها چنان به سیاه نمایی چهره انقلاب و اسلام می پردازند و دشمنان را چنان بزک می کنند، تا بتوانند قشر جوان را به سمت خود بکشانند.

 

وی یکی دیگر از تهدیدات دشمن را نابودی بنیان خانواده برشمرد و بیان داشت: یکی از ارزش های مهم شیعه، بنیان خانواده است و دشمنان با رواج فرهنگ غربی و دور کردن خانواده ها از سبک زندگی اسلامی به دنبال نابودی این ارزش الهی هستند که یکی از نمونه های آن که در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز خطاب به مسؤولان آموزش و پرورش بیان شده، رواج بیش از حد زبان انگلیسی است.

 

امام جمعه موقت نجف آباد در ادامه بیان کرد: گاهی متأسفانه رواج این گونه برنامه ها زمینه ساز هجوم فرهنگ غرب و سبک زندگی آنها است که ندانسته با گسترش این گونه کلاس ها آب به آسیاب دشمن می ریزیم و به وژه در ایام تعطیلات و اوقات فراغت دانش آموزان باید بیش از همیشه مواظب این مسائل باشیم.

 

وی با تأکید بر برنامه ریزی مناسب برای ایام فراغت دانش آموزان، افزود: سه رکن خانواده، مراکز آموزشی و مساجد با هماهنگی با یکدیگر می توانند بهترین اوقات فراغت را برای دانش آموزان ایجاد کنند که تنها قدرت ایمان است که می تواند در برابر هجمه دشمنان ایستادگی کند./1306/201/ب2

ارسال نظرات