۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۲۷۷۲۶
مدیر مدرسه خاتم الانبیاء اهواز:

جوان غیر مهذب ضربه مهلکی بر پیکره اسلام و انسانیت است

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء اهواز راحت طلبی را از امور متضاد با تهذیب برشمرد و گفت: جوان غیر مهذب ضربه مهلکی بر پیکره اسلام و انسانیت است.
جوان غیر مهذب

حجت الاسلام سید حسین مرادپور، مدیر مدرسه خاتم الانبیاء اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که تهذیب، تحصیل و ورزش را از جوانان خواستار هستند، تصریح کرد: با وجود اشتیاق کشورهای اسلامی برای دریافت معارف مبین و اصیل دین اسلام و بیان مبانی حکومت اسلامی کسب علم در سنخ طلبگی وظیفه ضروری جوانان است.

 

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء اهواز با بیان این که برخی علما و فضلا در سفر به کشورهای اسلامی از استقبال فوق العاده به بیانات دین اصیل اسلام اشاره کرده اند، تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون تحصیل علم صورت نخواهد گرفت که متأسفانه در زمینه علوم اقتصادی در کشور ما فعالیت های علمی مناسبی صورت نگرفته است.

 

حجت الاسلام مرادپور با اشاره به این که دشمن از همین لحاظ گرفتاری ها و تحریم های اقتصادی وضع کرده است، گفت: در رشته های مطرح دنیا که برترینیم جوانان ما به تحصیل مشغول هستند و این علم آموزی در صورت نبود تهذیب بی فایده خواهد بود.

 

این مقام مسؤول با بیان این که بسیاری از طلبه های جوان در صورت نداشتن تهذیب چه بسا ضربه های مهلکی به اسلام آورده و بی دینی افراد بسیاری را رقم بزنند، اظهار داشت: راحت طلبی از امور متضاد با تهذیب است و بدون آن ضربات مهلکی بر پیکره نظام اسلامی وارد می شود که جبرانش بسیار سخت خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در بحث دانشگاهی نیز جوان غیر مهذب ضربات مهلکی را بر انسانیت وارد خواهد کرد و بسیاری را شاهد هستیم که با هزینه بیت المال به تحصیل در کشورهای خارجی فرستاده می شوند و متأسفانه پس از آن در آنجا ماندگار می شوند و این چنین اقداماتی ناشی از نداشتن تهذیب است.

 

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء اهواز با بیان این که ورزش و داشتن تن سالم در جوانی نقش مهمی در خدمت رسانی جوانان خواهد داشت، افزود: بسیاری از بزرگان از جمله رهبر معظم انقلاب به این امر در جوانانی اهتمام ورزیده و اکنون با توجه به کهولت سنی خدمات شایسته ای از خود نشان می دهند.

 

حجت الاسلام مرادپور تصریح کرد: دشمن به مقوله ورزش در میان جوانان حساس است، زیرا آن را مرتبط با سلامتی و بیماری جامعه دانسته و از این حطیه در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی است./9456/303/ب2

ارسال نظرات