۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۴۲۸۰۱۰
امام جمعه بابل:

فرهنگ جهاد و شهادت تأمین کننده عزت کشور است

امام جمعه بابل با بیان این که فرهنگ جهاد و شهادت بیمه کننده یک ملت و تامین کننده عزت یک کشور است، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت بیمه کننده یک ملت و تامین کننده عزت یک کشور است.
مراسم وداع شهید سید رضا طاهر مراسم وداع شهید سید رضا طاهر مراسم وداع شهید سید رضا طاهر مراسم وداع شهید سید رضا طاهر مراسم وداع شهید سید رضا طاهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مراسم وداع با پیکر شهید سید رضا طاهر در مصلای جمعه بابل با اشاره به جایگاه رفیع شهادت از نظر اسلام گفت: شهید و شهادت در اسلام از منظر و جایگاه رفیعی برخوردار است زیرا شهید تمام هستی خود را برای رضای الهی معامله می کند.

 

وی افزود: فرهنگ جهاد و شهادت بیمه کننده یک ملت و تامین کننده عزت یک کشور است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به موضوع دفاع از حریم اسلام پرداخت و تأکید کرد: دفاع از ارزش های اسلامی نیازمند به افق دید روشن و ریشه داشتن دین در عمق باور های ذهنی افراد است که شهداء با شهادت خود سند ماندگاری و حیات دین در جامعه را امضا کردند.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که فرهنگ شهادت، ایثار و جهاد در ملت ما وجود دارد، دشمن جرات حمله و تعرض را نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام روحانی مدافعان حرم را مدافعان حریم اهل بیت پیامبر(ص) عنوان و خاطرنشان کرد: مدافعان حرم، با حضور در جبهه دفاع از حریم اهل بیت در سوریه و عراق، نمی گذارند دوباره واقعه تلخ مظلومیت اهل بیت(ع) تکرار شود.

 

وی با تقدیر از حضور با شکوه مردم در مراسم شب وداع با شهید مدافع حرم، اظهار داشت: هر قطره از خون شهید با تزریق در جامعه، موجب حیات و پویایی آن جامعه می شود و حضور باشکوه مردم در تجدید بیعت با شهدا نشان دهنده ادامه این مسیر متعالی است.

 

امام جمعه بابل شهادت مدافعان حرم را در راستای فرهنگ برخواسته از دفاع مقدس دانست و تصریج کرد: در میان شهدای مدافعان حرم شاهد حضور جوانانی از نسل های جدید انقلاب هستیم که با همان شور و ایمان شهدای دوران دفاع مقدس در عرصه جهاد و ایثار حضور پیدا می کنند.

 

وی با اشاره به در پیش بودن روز سوم خرداد به عنوان روز مقاومت و پیروزی، گفت: شهدای خان طومان درس مقاومت را از حماسه هایی مانند آزاد سازی خرمشهر فرا گرفتند.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به مقاومت قهرمانانه شهدای خان طومان، افزود: شهدای خان طومان، تا پای جان در مقابل فشارهای دشمن ایستادگی کردند تا حامل پیام ایستادگی ملت ما در مقابل فشارهای دشمن باشند.

 

وی با تأکید بر تبیین پیام شهدا برای جامعه ما، خاطرنشان کرد: برای ادامه راه شهدا نیازمند تبیین پیام شهدا برای جامعه اسلامی ما برای حفظ ارزشها هستیم.

 

امام جمعه بابل با تجلیل از مقاومت و صبر خانواده شهدا به ویژه خانواده شهید طاهر، تأکید کرد: صبر، ایستادگی و مقاومت خانواده های شهدا برای ما درس آموز است و نشأت گرفته از ایمان بالای الهی آنها است./1313/202/ب2

ارسال نظرات