۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۲۸۵۱۹
امام جمعه آران و بيدگل:

فتح خرمشهر تابلوي تمام نمايي از عشق، مقاومت و شهادت طلبي است

امام جمعه آران و بيدگل گفت: فتح خرمشهر تابلوي تمام نمايي از روح عشق، ايثار، ايمان، مقاومت، شجاعت، شرف، غيرت و شهادت طلبي بود که در تاريخ نبردهاي جهان همه اين اين صفات را در يک مکان و زمان هرگز به خود نديده بود.
فتح خرمشهر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي  دوشنبه شب در مراسم سوم خرداد روز آزادي خرمشهر در آستان مقدس هلال بن علي اين شهرستان، گفت: هشت سال حماسه و ايثار رزمندگان اسلام در دفاع مقدس از مرزهاي جغرافيايي و عقيدتي اين سرزمين پر افتخار براي هميشه در اذهان همگان جاويد و در تاريخ سراسر حماسه ايران اسلامي ثبت و باقي خواهد ماند و اين حماسه به عنوان گنجينه اي ارزشمند به نسل هاي آينده منتقل خواهد شد.

 

وي افزود: بي ترديد آزادي خرمشهر يک فصل به ياد ماندني از حماسه آفريني مردماني است که با اتکا به قدرت الهي پاي به عرصه جهاد گذاشتند و با نمايش ايمان پولادين خود که برگرفته از تعاليم اسلام ناب محمدي و تأسي از فرهنگ عاشوراي حسيني است حماسه اي جاويد را رقم زدند به طوري كه همه قدرتمندان متکبر انگشت حيرت به دهان گرفتند.

 

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل گفت: تاريخ پر فراز و نشيب خرمشهر سرشار از حماسه های غرور آفرين و مقاومت دلير مرداني است که با شور و شوق وصف ناپذير، ماندگار ترين لحظه هاي تاريخ را به نام خود و ايران در برگ ها زرين تاريخ ثبت کردند تا آنجا که امام (ره) فرمود، فتح خرمشهر فتح خاک نيست، فتح ارزش هاي انساني است.

 

حجت الاسلام موسوي گفت: فتح خرمشهر تابلوي تمام نمايي از روح عشق، ايثار، ايمان، مقاومت، شجاعت، شرف، غيرت و شهادت طلبي بود که در تاريخ نبردهاي جهان همه اين اين صفات را در يک مکان و زمان هرگز به خود نديده بود.

 

وي افزود: تربيت يافتگان مکتب روح الله گلواژه هاي ايثار و فداکاري را در تابلو شجاعت و غيرت ترسيم کردند تا صحنه هاي تکرار نشدني عاشورا تکرار شود و تصويري زيبا از امام شناسي، جريان شناسي و ولايتمداري به نمايش گذاشته شود.

 

امام جمعه آران و بيدگل گفت: فتح خرمشهر نمونه عيني صلابت جواناني است که به استقبال شهادت رفتند و به منزله حماسه هميشه جاويد باقي خواهد ماند و امروز ما به عنوان وارثان و حافظان اين ارزشها و آرمان هاي مقدس در راه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به عنوان فرهنگ ارزشمند در جامعه بايد تلاش و همت کنيم تا نسل هاي آينده با ايثارگري هاي پيشکسوتان جهاد و با آرمان ها و اهداف شهيدان و ارزش هاي هشت سال دفاع مقدس و امام شهيدان آشنا شوند.

 

وي تأکيد کرد: دشمنان کينه توز و قسم خورده انقلاب اسلامي به ويژه طاغوت اعظم و شيطان اکبر آمريکاي جهانخوار بايد بدانند حماسه سازان و فرزندان انقلابي آن در ارتش، سپاه و بسيج و ساير نيروهاي مسلح غيور و شجاع کشور، با تبعيت از ولايت فقيه و فرماندهي رهبر معظم انقلاب با وحدت و يکپارچگي عزم و اراده انقلابي در مقابله با تهديدات استکبار جهاني و صهيونيسم بين المللي در ميادين سخت، نيمه سخت و نرم در تمامي عرصه هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي و فرهنگي از آمادگي همه جانبه برخوردار بوده و هرگونه اشتباه محاسباتي و خطاي راهبردي را با پاسخ قاطعانه، کوبنده و پشيمان کننده مواجه خواهد کرد./1307/202/ب2

ارسال نظرات