۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۲۸۵۴۴
نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی:

عربستان سعودی توانایی تأمین امنیت حجاج را ندارد

نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به پیروی کورکورانه عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی و آمریکا، این کشور را فاقد توانایی در تأمین امنیت حجاج دانست.
هانی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن هانی زاده، نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی با حضور در برنامه «قضایا و آرا» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به بی کفایتی عربستان سعودی در اداره مناسک حج و این که رویدادهای سیاسی را با آموزه های دینی و مسأله حج می آمیزد، اظهار داشت: این اقدامات در اثر سیاست ها و پیروی کورکورانه از رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

 

نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی منع حجاج ایرانی از حضور در اماکن مذهبی و ادای فریضه حج را نشان دهنده اهداف سیاسی و تحمیل انواع فشار بر ملت ایران برشمرد و افزود: ملت ایران و مسؤولان نظام اسلامی از پذیرفتن شرایط تحمیلی مسؤولان عربستانی سرباز زده اند.

 

هانی زاده با بیان شرایط تحمیلی عربستان سعودی همچون اعطای ویزا در خارج از جمهوری اسلامی و عدم تضمین تأمین امنیت حجاج ایرانی که در سفر هیأت حج جمهوری اسلامی به این کشور مورد مناقشه و با عدم پذیرش از مسؤولان نظام اسلامی مواجه شد، ابراز داشت: عربستان سعودی با نفاق خود به مسلمانان می خندد و آراء افکار عمومی جهان اسلام را برای تبلیغات سوء علیه جمهوری اسلامی همسو با سیاست های خود کرده است.

 

وی در ادامه گفت: همسوسازی افکار عمومی جهان اسلام با سیاست های خود برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های رژیم اشغالگر قدس است و به دلیل شکست سیاست هایش در عراق و سوریه به مانع تراشی و وضع شرایط غیرقابل قبول برای حجاج ایرانی روی آورده است.

 

نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هماهنگی منسجم میان عربستان سعودی، رژیم اشغالگر قدس و آمریکا برای فشار آوردن بر ملت ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا با بلوکه و به یغما بردن دارایی های جمهوری اسلامی، عربستان سعودی با منع حجاج ایرانی از ادای مناسک حجاج و رژیم صهیونیستی با همکاری سازمان های جاسوسی آل سعود بزرگان مقاومت را به شهادت می رساند.

 

هانی زاده تصریح کرد: عربستان سعودی انواع راهکارهای سیاسی، نظامی و اقتصادی را برای خوش خدمتی رژیم صهیونیستی علیه نظام اسلامی به کار می برد و این کشور توانایی تأمین امنیت حجاج کشورهای اسلامی را ندارد./9456/203/ب2

ارسال نظرات